Andersson wrote:Konstigt för jag åker själv en 535:a med 765 platta och standard lamell och min koppling tog också precis innan golvet, visade sig att det är mer spel i kopplingsarmen med denna tryckplatta av någon anledning, så jag svarvade till en längre pinne och nu är kopplingen perfekt!
Så visst funkar det även om man inte läst hydralik i skolan...
Har själv samma problem med min koppling i 535:an med 765 plattan. Men då får jag väl pröva med en längre pinne då. Hur mycket längre gjorde du den?
javisst kan det funka med det är defenetivt inte rätt.
du har antagligen förlängt pinnen så pass mycket att den sitter å spänner på tryckplattan hela tiden, visst det funkar men det innebär att du riskerar å få kopplingsslir. samt att du ligger å tuggar på urtrampningslagret hela tiden.
å iom att min bil väger en hel del å jag kör aggresivt med mycket vrid så är inte att kompromissa med å ligga med spännd koppling hela tiden nått speciellt lockande.
känns ju dumt å köpa en koppling som tar 700nm å sen spänna den lite i vilande läge så den kanske bara tar 500nm om ni fattar vad jag menar
ett tips är att ni ser över att inte detta är falloet för er med
Urtrampningslagret ska ju ligga imot fjädercentrumet på tryckplattan annars får du ju skrammelljud när lagret ligger o ristar runt på axeln.
Kan lova dig att det inte finns någon risk kopplingsslir, du känner ju i pedalen när det börjar koppla ur, kopplar den ur direkt då finns det ju risk men tar pedalen mellan golvet o halvägs upp så är det ju lugnt!
va å hämta en e30 cylinder på skroten,
men hade ingen olja kvar så jag kunde få dit den i helgen, ska sätta dit den ikväll om jag mär bättre, sitter med värsta illamåendet nu, antagligen värmeslg elle nätt skit, får som det går över om det blir lite svalare
fick slipa dän drygt ett par mm onödigt gods på lådan resp. cylindern,
sen är pinnen lite kort så får mäta dem i max intryckta läge å sätta dit en längre stålpinne alt. förlänmga den som sitter.
jag bytte mot ett gängstag i rätt längd å satte dit en platsplutt i änden bara!!