kompressor på s50 b32

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

NORMIND
Posts: 192
Joined: 20 Nov 2005, 14:49

Post by NORMIND »

Bmwandreas wrote:
E21_Rille wrote:
Bmwandreas wrote:Ta DA-motorsport angivna effekt x 0.5


satt bra länge och läste där... verka inte så seriöst tyckte jag...


Nej dom är ganska omtalade runt om i Världen.
PBW berättade att DAs 1000+hk M3 turbo inte spann på 3an i 150km/h med vanliga däck. Han tyckte min gick bättre:)



inte för att detta igentligen hör hit men jag personligen skulle ju hälre ha en bil som inte spinner i 150 än nån som gör det...
bilen lär ju gå bättre om man kan få ner effekten istället för att spinna bort den... eller har jag fel ?
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

NORMIND wrote:
Bmwandreas wrote:
E21_Rille wrote:
Bmwandreas wrote:Ta DA-motorsport angivna effekt x 0.5


satt bra länge och läste där... verka inte så seriöst tyckte jag...


Nej dom är ganska omtalade runt om i Världen.
PBW berättade att DAs 1000+hk M3 turbo inte spann på 3an i 150km/h med vanliga däck. Han tyckte min gick bättre:)



inte för att detta igentligen hör hit men jag personligen skulle ju hälre ha en bil som inte spinner i 150 än nån som gör det...
bilen lär ju gå bättre om man kan få ner effekten istället för att spinna bort den... eller har jag fel ?


Vad är det för mening med att försöka få ner effekt man inte har? :wink:

(med risk föratt m3e30 blir sur på mig nu)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
NORMIND
Posts: 192
Joined: 20 Nov 2005, 14:49

Post by NORMIND »

Amplify wrote:
NORMIND wrote:
Bmwandreas wrote:
E21_Rille wrote:
Bmwandreas wrote:Ta DA-motorsport angivna effekt x 0.5


satt bra länge och läste där... verka inte så seriöst tyckte jag...


Nej dom är ganska omtalade runt om i Världen.
PBW berättade att DAs 1000+hk M3 turbo inte spann på 3an i 150km/h med vanliga däck. Han tyckte min gick bättre:)



inte för att detta igentligen hör hit men jag personligen skulle ju hälre ha en bil som inte spinner i 150 än nån som gör det...
bilen lär ju gå bättre om man kan få ner effekten istället för att spinna bort den... eller har jag fel ?


Vad är det för mening med att försöka få ner effekt man inte har? :wink:

(med risk föratt m3e30 blir sur på mig nu)


jo men som andreas skrev att deras inte klarade spinna på 3an och att han gick bättre låter ju lite som att hans kan spinna på 3an vilket då är helt onödigt... tycker jag
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Man kan faktist dosera effekten med gaspedalen.
NORMIND
Posts: 192
Joined: 20 Nov 2005, 14:49

Post by NORMIND »

Bmwandreas wrote:Man kan faktist dosera effekten med gaspedalen.


klart man kan... tycker endå att om man har 2bilar med "1000hk" den ena spinner och den andra inte vilken skulle man välja ? den som inte spinner måste ju skicka ut effekten ner i backen och då läre den ju gå mycke bättre...
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

På högre växlar har man fäste, vilken tror du går bäst då?
User avatar
Vigge
Posts: 132
Joined: 26 Feb 2006, 16:28
Location: Eskilstuna

Post by Vigge »

Saken va väl att dom sa att dom hade 1000 häst men då skulle den förmodligen spinna på 3:ans äxel i 150km/h vilket den tydligen inte gjorde. Andreas har ca 1000 häst å hans spinner garanterat alltså e de lite fuffel å båg med häst antalet i deras.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag har 700-750, och mer går fan inte att ha på gatan.
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

garanterat skitsnack om deras sk "1000hk" maskin.. min drog lös på 3an när laddet kom med s50 turbo motor, 255:or bak och 0,7bar i ladd.. och jag hade inte i närheten av några 1000hk :) kanske 400-450? vem vet..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
NORMIND
Posts: 192
Joined: 20 Nov 2005, 14:49

Post by NORMIND »

Bmwandreas wrote:På högre växlar har man fäste, vilken tror du går bäst då?


ja men läs vad jag skrev två 1000hk bilar... en spinner och en inte...
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jo men det var knappt 500hk i ena, det märker man skillnad på:)
Skulle den inte spinna med 1000hk skulle den självklart gå bättre..
NORMIND
Posts: 192
Joined: 20 Nov 2005, 14:49

Post by NORMIND »

Bmwandreas wrote:Jo men det var knappt 500hk i ena, det märker man skillnad på:)
Skulle den inte spinna med 1000hk skulle den självklart gå bättre..


det är sant hur mycke pulver som finns eller inte finns kan jag inte svara på...

på den andrapunkten är vi helt överens
m3e30
Posts: 33
Joined: 29 Nov 2005, 17:14

Post by m3e30 »

nogna som har tips til min fråga??? hvad for en kompressor kan ni anbefala? och hvad for et kompresjonforhold?
bin larsen
Posts: 55
Joined: 17 Dec 2005, 15:27

Post by bin larsen »

Post Reply