Motorn är en m20b20 med överladd..
Motorn går på startgas men inte när man kopplar in spridarna.
Soppan e felfri.
Spridarna klickar som de ska.
ps: På fördelaren sitter en klocka med 2 vakumanslutningar, ska båda vara inkopplade ? Är dem de så borde jue inte membranet kunna röra sig..
Mvh /
Problem vid start!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
bilen har nu startat med surar som faaaan! Går inte att starta den på startmotorn utan måste rulla igång den..När den väl startar så skuter den och går illa. Nu startar den inte alls igen..Den surar så pass att det kommer bensin i oljan..; / Hjälp mig någon tack..Är idelös..
Nya stift
Kollat alla spridare så de stänger och öppnar riktigt
3,5 - 4 bars soppatryck
gnista på stiften
testat med både 535,and lmm och orginal..MVh
Nya stift
Kollat alla spridare så de stänger och öppnar riktigt
3,5 - 4 bars soppatryck
gnista på stiften
testat med både 535,and lmm och orginal..MVh
Okej, jag har antagligen hittat felet..Det var ca 5 liter bensin i motorn.
så jag gick på spridarna ännu en gång..Vi kom fram till att de höll öppna hela tiden..Så de bara dränkte motorn..Jag lossade databoxen och såg att en kondensator hade brunnit upp..Vet ännu inte om det är det men det är en bit på vägen iaf..Motorn går perfekt om man kopplar ut spridare ocg sprutar startgas i insuget..Ska byta box nu sen kommer mera info.Tackar för alla svar..Mvh /
så jag gick på spridarna ännu en gång..Vi kom fram till att de höll öppna hela tiden..Så de bara dränkte motorn..Jag lossade databoxen och såg att en kondensator hade brunnit upp..Vet ännu inte om det är det men det är en bit på vägen iaf..Motorn går perfekt om man kopplar ut spridare ocg sprutar startgas i insuget..Ska byta box nu sen kommer mera info.Tackar för alla svar..Mvh /