motorn dör på högre varv än 4500...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
motorn dör på högre varv än 4500...
hejsan
min motor har börjat dö vid ungefär 4500 varv.
det är nästan som om det vore ett nytt varvstopp vid 4500 varv.
har kollat lite på lmm o så men hittar inget fel.
någon som har en bra ide vad ska jag annars kolla?
kan soppa pumpen börja ge sig?
hör av er med idéer.
motorn är en m42b18 om ni undrar
mvh Eric
min motor har börjat dö vid ungefär 4500 varv.
det är nästan som om det vore ett nytt varvstopp vid 4500 varv.
har kollat lite på lmm o så men hittar inget fel.
någon som har en bra ide vad ska jag annars kolla?
kan soppa pumpen börja ge sig?
hör av er med idéer.
motorn är en m42b18 om ni undrar
mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
nu har victor och jag testat med en annan luftmassemätare.
konstaterade direkt att bilen bara gick sämre. så lmm är det inte.
bilen har börjat hacka typ helatiden nu.
nån mer som har någon bra idé över vad som kan vara fel och hur jag ska felsöka det?
mvh eric
konstaterade direkt att bilen bara gick sämre. så lmm är det inte.
bilen har börjat hacka typ helatiden nu.
nån mer som har någon bra idé över vad som kan vara fel och hur jag ska felsöka det?
mvh eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
har du kollat upp triggerkabeln till sprutet. min 325a började först slå ifrån lite här och där och så då den var skadad. (då jag körde standard motronic)
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
nu har jag bytt:
kam givare och trigger givare... går fortfarande dåligt
orolig på tomgång och orkeslös
jag förstår inte vad det kan vara...
jag har trimkammar i.
kan det vara så att en kam har vridit sig lite ? eller den kanske inte blir så då.
mvh Eric
kam givare och trigger givare... går fortfarande dåligt
orolig på tomgång och orkeslös
jag förstår inte vad det kan vara...
jag har trimkammar i.
kan det vara så att en kam har vridit sig lite ? eller den kanske inte blir så då.
mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Tomgången sak vaar orlig när du har trim kammer, i bilen, men bilen sak knappast kännas orkelslös då är det något väldigt galet, en kam kan ju ha vridit sig.=(((.
Iannat fall så kan du ju väen pröva o öka btr trycket lite os e om det blir skillnad, blev en stor skillnad på m20 jag kröl med.
Men kolla först kammarna så dom står rätt.
Iannat fall så kan du ju väen pröva o öka btr trycket lite os e om det blir skillnad, blev en stor skillnad på m20 jag kröl med.
Men kolla först kammarna så dom står rätt.
nu har jag bytt:
tändspolar
tändstift
kollat bränsle tryck och grundinställt kammarna
(bränsletrycket hoppar upp och ner mellan 2 och 3 bar när man gasar och på tomgång)
bilen går fortfarande som ett mök.
tändspolar
tändstift
kollat bränsle tryck och grundinställt kammarna
(bränsletrycket hoppar upp och ner mellan 2 och 3 bar när man gasar och på tomgång)
bilen går fortfarande som ett mök.
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)