Bmwandreas wrote:Ser bra ut. Ett uttag för mottrycksmätning vore kul att ha. Och är plenumkammaren fäst i motorn på något vis? Det vore bra om vi ska ladda 3 bar.
Hur ser ett sånt uttag ut då tro? Vart ska det sitta?`:) Tror Fredde har fegat ur innan 3 bar hahah Men det går ju att kika på att bygga något..
Pop-off ventil, sprängbleck eller vad det heter som används för att släppa ut elaka höga tryck i insuget, är det något som kan användas?
Bmwandreas wrote:Ser bra ut. Ett uttag för mottrycksmätning vore kul att ha. Och är plenumkammaren fäst i motorn på något vis? Det vore bra om vi ska ladda 3 bar.
Hur ser ett sånt uttag ut då tro? Vart ska det sitta?`:) Tror Fredde har fegat ur innan 3 bar hahah Men det går ju att kika på att bygga något..
Pop-off ventil, sprängbleck eller vad det heter som används för att släppa ut elaka höga tryck i insuget, är det något som kan användas?
En 6mm skärringskoppling.
Sprängbleck har vi aldrig använt.
Bmwandreas wrote:Ser bra ut. Ett uttag för mottrycksmätning vore kul att ha. Och är plenumkammaren fäst i motorn på något vis? Det vore bra om vi ska ladda 3 bar.
Hur ser ett sånt uttag ut då tro? Vart ska det sitta?`:) Tror Fredde har fegat ur innan 3 bar hahah Men det går ju att kika på att bygga något..
Pop-off ventil, sprängbleck eller vad det heter som används för att släppa ut elaka höga tryck i insuget, är det något som kan användas?
En 6mm skärringskoppling. Sprängbleck har vi aldrig använt.
Bmwandreas wrote:Ser bra ut. Ett uttag för mottrycksmätning vore kul att ha. Och är plenumkammaren fäst i motorn på något vis? Det vore bra om vi ska ladda 3 bar.
Jasså, är det dags för riktiga laddtryck?
RWHP wrote:
Bmwandreas wrote:Ser bra ut. Ett uttag för mottrycksmätning vore kul att ha. Och är plenumkammaren fäst i motorn på något vis? Det vore bra om vi ska ladda 3 bar.
Hur ser ett sånt uttag ut då tro? Vart ska det sitta?`:) Tror Fredde har fegat ur innan 3 bar hahah Men det går ju att kika på att bygga något..
Pop-off ventil, sprängbleck eller vad det heter som används för att släppa ut elaka höga tryck i insuget, är det något som kan användas?
Ser riktigt fint ut! kommer bli snabb denna fina Audi!
Blir ju att svetsa en sån här på insuget så får Ärtan testa spränga insuget bäst han vill Weiand pop-off ventil som är till för att inte skjuta sönder kompressorer, passar väl lika bra på en turbo bil tycker jag
Det visade sig att Thomas på CP Service höll på att ta fram en sån här, så när den kommer om några veckor kommer vi skicka ner insuget och få en sån här på svetsad Riktigt läcker!
Har inte hänt mycket sen sist tyvärr Soppa pumpen vart såld idag så nångång efter nyår så beställs det en Pro Series istället så får vi hoppas den räcker till! Vi kommer även att sätta oss ner med alla givare och motorhärva efter nyår och försöka göra nåt åt det, sen är det bara lite oljeslangar, avgas och tryckrör kvar
Nånting har faktiskt hänt hehe, fått tag i A6/S6 motorhuv, S6 framskärmar och lister runt om. Ser ju lite trevligare ut med en "facelift" Så är vi lite kluven i val av dumpventil, Procharger Race Valve är ju en ställbar fin sak medans Tial Q flödar bäst tydligen, frågan är vad som är bäst. Vet att Procharger'n används på Supror som kör med laddtryck kring 3 bar.
RWHP wrote:Nånting har faktiskt hänt hehe, fått tag i A6/S6 motorhuv, S6 framskärmar och lister runt om. Ser ju lite trevligare ut med en "facelift" Så är vi lite kluven i val av dumpventil, Procharger Race Valve är ju en ställbar fin sak medans Tial Q flödar bäst tydligen, frågan är vad som är bäst. Vet att Procharger'n används på Supror som kör med laddtryck kring 3 bar.
Har även jag funderat på denna facelift, ser så mycket snyggare samt modernare ut!
Angående dumpventilen så vänta på PPF nya istället! Den blir nog grym och sackar nog inte av lite laddtryck!