Här diskuterar vi våra produkter.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Fredriktak
Posts: 1263 Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora
Post
by Fredriktak » 08 Dec 2009, 12:57
Vad rekomenderar du för avgashus till en 2l motor, som vill ha tidigt ladd?
Såg nå bromsdiagram på en 2l, och den kurvan ser inte alls kul ut att köra på gatan med.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 08 Dec 2009, 13:02
Beror på vilken effekt man vill ha, är man ute efter bra respons på en 2 lit så kanske SC55 eller SC60 billet är bättre.
Fredriktak
Posts: 1263 Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora
Post
by Fredriktak » 08 Dec 2009, 17:16
Bmwandreas wrote: Beror på vilken effekt man vill ha, är man ute efter bra respons på en 2 lit så kanske SC55 eller SC60 billet är bättre.
SC60 såg intressant ut! =)
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
525mannen
Posts: 772 Joined: 03 Sep 2007, 14:02
Post
by 525mannen » 03 Feb 2010, 14:28
T4:a aggen, är det enkelt inlopp på dom eller finns det med twinentry också?
Mvh
tool-nes
Posts: 26 Joined: 16 Aug 2009, 13:23
Post
by tool-nes » 14 Feb 2010, 20:45
Kan ikke se at det har blitt svart på tidligere.
Hvilken turbin, avgashus, flens anbefaler dere på en m50b25?
Målet er 500hk og tidlig respons..
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 14 Feb 2010, 21:22
500hk får man lätt med 62 turbin och 0.63 A/R.
tool-nes
Posts: 26 Joined: 16 Aug 2009, 13:23
Post
by tool-nes » 15 Feb 2010, 11:29
Bmwandreas wrote: 500hk får man lätt med 62 turbin och 0.63 A/R.
Hvordan blir det med baktrykk med 0.63 A/R?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 15 Feb 2010, 13:52
Med 62 turbin och 0.63 A/R på en M20B27 hade jag lika mycket mottryck som laddtryck vid 550 whp. = perfekt
tool-nes
Posts: 26 Joined: 16 Aug 2009, 13:23
Post
by tool-nes » 15 Feb 2010, 14:26
Bmwandreas wrote: Med 62 turbin och 0.63 A/R på en M20B27 hade jag lika mycket mottryck som laddtryck vid 550 whp. = perfekt
Det høres perfekt ut!
Jonhny
Posts: 59 Joined: 24 Nov 2005, 19:51
Post
by Jonhny » 17 Feb 2010, 11:40
Har någon bromsat en vanlig m20b25 med precision snurra och vill lägga upp bromspapper?
Vore kul att se när de laddar och hur mycket.
cossyerik
Posts: 36 Joined: 14 Oct 2009, 18:15
Location: växjö
Post
by cossyerik » 18 Feb 2010, 22:04
eller en typ 2liters med 6265bb? har det gjorts?
Ludde_
Posts: 1808 Joined: 19 Apr 2008, 01:46
Location: Karlskrona
Post
by Ludde_ » 18 Feb 2010, 22:24
cossyerik wrote: eller en typ 2liters med 6265bb? har det gjorts?
teds nissan 200?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 18 Feb 2010, 22:29
Har kört en cossie med 6062 utan kullager. Gav 520 whp med standard topp.
cossyerik
Posts: 36 Joined: 14 Oct 2009, 18:15
Location: växjö
Post
by cossyerik » 19 Feb 2010, 10:54
Ludde_ wrote: cossyerik wrote: eller en typ 2liters med 6265bb? har det gjorts?
teds nissan 200?
han hade "bara" 6262 tyckte jag hörde? och den verkar ju gå duktigt jävligt
min topp är inte standard den har portat lagom och nästan 11mm i lyft med kammarna... får se kanske blir ppf som får mappa högen sen
när ni skriver tex 520whp är det på hjulen då?
christoffer jansson
Posts: 455 Joined: 16 Jun 2007, 14:47
Location: Torsåker
Post
by christoffer jansson » 19 Feb 2010, 14:04
cossyerik wrote: Ludde_ wrote: cossyerik wrote: eller en typ 2liters med 6265bb? har det gjorts?
teds nissan 200?
han hade "bara" 6262 tyckte jag hörde? och den verkar ju gå duktigt jävligt
min topp är inte standard den har portat lagom och nästan 11mm i lyft med kammarna... får se kanske blir ppf som får mappa högen sen
när ni skriver tex 520whp är det på hjulen då?
Ja byte från min sc61 till en 6262billet på min volvo maskin! Den skillnaden är inte att kalla bara, dom är sjuk dem där turbosarna!!!
Åk till PPF, de e valuta för den klena svenska kronan
Bygger 7.50 chassie till 2011
6.6-181kmh 201 2009