Tips på roligare utväxling i diff till BMW E34 520-88

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
User avatar
PegiPax
Posts: 1199
Joined: 09 Dec 2006, 15:38
Location: Finland

Tips på roligare utväxling i diff till BMW E34 520-88

Post by PegiPax »

Finns det någon roligare diff o busa o sladda med så bilen orkar lite mera än den cruisar diffen som sitter där orginalt ?

Bilen i fråga är en BMW E34 520 Årms - 88

Vad passar ? Går det o montera ifrån e30 4,10 utvxl ? Går det o ta innehållet då bara eller hela klumpen ?

Mvh
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
User avatar
Nemesis_turbo
Posts: 3380
Joined: 18 Oct 2007, 20:50
Location: Hudiksvall med omnejd
Contact:

Post by Nemesis_turbo »

den som sitetr där original är nog runt 4.10 större motor lägre numerisk utväxling dvs ännu tröttare
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
User avatar
PegiPax
Posts: 1199
Joined: 09 Dec 2006, 15:38
Location: Finland

Post by PegiPax »

Okej, Någon som kan bekräfta att dom har 4,10 utvx ?
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Niklas Sandström
Posts: 560
Joined: 17 Aug 2007, 17:43
Location: Kalix
Contact:

Post by Niklas Sandström »

Det sitter till och med 4,44
Remanufactured final drive 33 10 1 214 249 I=40:9=4,44
User avatar
Nemesis_turbo
Posts: 3380
Joined: 18 Oct 2007, 20:50
Location: Hudiksvall med omnejd
Contact:

Post by Nemesis_turbo »

alltså typ det lägsta du kan få tag i till den karossen bara o skaffa mer pulver så blir det riktigt sladdvänligt men dålig toppfart, eller zf låda, får upp varven lite då den har 1:1 på femman istället för 0.8:1 som din låda har
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Post Reply