E30Anders projekt! 1008hk/ 1173Nm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- NickE30M50
E30Anders wrote:Kul att du gillar min gamla kärra men jag måste nog göra dig besviken.... blir min snik m50 turbo till att börja med.
Ev åker s50:in i senare men då som sugmotor.
Efter problemen jag hade med min s50 så vet jag hur dryga dom motorerna är å skruva med så det blir inga fler s50 turbosar för min del
Blev ju riktigt bra snurr på din nu, får hoppas att du får många problemfria mil....Den är ju grymt fin måste jag säga.
Mvh/ Anders
man får ju önska att det funkar iaf. har kört 2 tillfällen och knappt 5 mil efter mappning. mest transportsträcka men kännt på effekten lite oxå. den går galet. hoppas den inte jävlas mer än man ber om iaf.
-
NickE30M50 wrote:fan va fräsch den lär bli när allt blir nytt! Har du något bra tips om hur man demonterar samt monterar sidorutorna bak??
demontera: köp ett par öl och släng igång värmefläkten i garaget, ring en vän. du sitter i baksätet, polaren står utanför och håller så gott det går i rutan. börja med att vräng gummilisten i bakrutan över kanten inne i kupén hela vägen runt samtidigt som du trycker rutan ut mot polarn. busenkelt.
när du ska ha dit den så fyller du sprutflaska med såpvatten. rutan ska vara i gummilisten. spruta rikligt med såpvatten på gummilisten. ta en nylontråd eller nån el kabel av ca 4mm storlek. lägg den i spåret i gummilisten hela vägen rutan runt tills trådarna möter varann. överlappa ca 50mm åt varje håll. be kompisen trycka rutan in mot bilen istället samtidigt som du i en cirkelformad rörelse rör tråden och går längs med kanten på karossen så du ser att gummilisten vrängs över.
glöm inte alulisten som hellst ska sitta i gummit innan montering, är ett helvete att få i efteråt
kan du inte ändra rubriken, en annan får ju ångest över att detta fina bygget kallas budget när ens egna bygge har tagit den mesta tiden av tre år, ändå är man inte i samma liga som denna kaross! =)
får man se den i sommar?
Mvh PJ
- NickE30M50
Klart det är ett budgetbygge...... inte ens smidd maskin ju
Idag blev det en sväng till garaget, blev till att fixa lite tryckrör, svetsa fast justeringsbrickorna på bakvagnen, kapade till plåten som ska ersätta reservhjulsbaljan och började även kapa i instrumentbrädan så den ska gå att få dit fast buren sitter där.
Mvh/ Anders
Idag blev det en sväng till garaget, blev till att fixa lite tryckrör, svetsa fast justeringsbrickorna på bakvagnen, kapade till plåten som ska ersätta reservhjulsbaljan och började även kapa i instrumentbrädan så den ska gå att få dit fast buren sitter där.
Mvh/ Anders
-
E30Anders wrote:E.Johansson wrote:Nice med framsteg hörru!
Japp sakta men säkert, är ju fan minusgrader i garaget nu så man är ju inte skitsugen på att åka dit alla gånger
Tycker det är dags att du drar igång en egen projekttråd nu, tror att många hade gillat bygget även om det är "fel" märke....
Mvh/ Anders
Vet inte om det är min grej riktigt men sen blir man nog trackad för att det inte är en bmw.. Men kan ju fixa en tråd om M3an och smyga in nån bild på volvon kanske så har man kommit runt problemet hehe
Började dagen med att försöka knöla dit instrumentbrädan vilket visade sig vara knivigare än väntat, fick ju fan såga sönder halva brädan innan den ville dit
Svetsade även dit plåten i bagaget, fixade lite mönster i den också så den inte blir allt för sladdrig.
Sen varvade jag igång tigen å svetsade på en bortkapad bit av intercoolern på kompressorhuset, passade som handen i handsken
Fick tillbaka mina delar från ytbehandlingen idag..... tycker det ser lite roligare ut än biltemas mattsvart.
Mvh/ Anders
Svetsade även dit plåten i bagaget, fixade lite mönster i den också så den inte blir allt för sladdrig.
Sen varvade jag igång tigen å svetsade på en bortkapad bit av intercoolern på kompressorhuset, passade som handen i handsken
Fick tillbaka mina delar från ytbehandlingen idag..... tycker det ser lite roligare ut än biltemas mattsvart.
Mvh/ Anders
Ser riktigt fint ut. Hur gjorde du mönstret på plåten i skuffen?
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
E.Johansson wrote:E30Anders wrote:E.Johansson wrote:Nice med framsteg hörru!
Japp sakta men säkert, är ju fan minusgrader i garaget nu så man är ju inte skitsugen på att åka dit alla gånger
Tycker det är dags att du drar igång en egen projekttråd nu, tror att många hade gillat bygget även om det är "fel" märke....
Mvh/ Anders
Vet inte om det är min grej riktigt men sen blir man nog trackad för att det inte är en bmw.. Men kan ju fixa en tråd om M3an och smyga in nån bild på volvon kanske så har man kommit runt problemet hehe
Sluta fjanta nu å lägg ut en projekttråd på volvon , finns ju fler volvo:s på forumet.... och din är ju inte direkt skit-tråkig
Mvh/ Anders