robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
tjenis.....
håller helt med andy_b! riktigt bra skrivet av sandgren....!
satan vilken sleeper ni har byggt, takräcke å hela kitet dom är grymma m10:orna helt enkelt, vet ju att ilpo gumses gick som fan nu i somras med nya maskinen och sprut ist för fuggar, synd att han ska sälja allt bara
-blir svårt att slå det litermässigt, men man kanske kan komma någorlunda i närheten när det är klart(?). vad använde ni för bränsle btw?
mjo vad gäller turbobyte så visar det sig under bromsningen, vårat mål är 3bar och det vore tråkigt om den inte orkar pumpa luft efter 2.5bar , då faller ju hela planeringen....men det visar sig och en sak är ju säker, det lär bli mer mos än jag behöver...
-men vafan, allt för publikum
/mvh
håller helt med andy_b! riktigt bra skrivet av sandgren....!
satan vilken sleeper ni har byggt, takräcke å hela kitet dom är grymma m10:orna helt enkelt, vet ju att ilpo gumses gick som fan nu i somras med nya maskinen och sprut ist för fuggar, synd att han ska sälja allt bara
-blir svårt att slå det litermässigt, men man kanske kan komma någorlunda i närheten när det är klart(?). vad använde ni för bränsle btw?
mjo vad gäller turbobyte så visar det sig under bromsningen, vårat mål är 3bar och det vore tråkigt om den inte orkar pumpa luft efter 2.5bar , då faller ju hela planeringen....men det visar sig och en sak är ju säker, det lär bli mer mos än jag behöver...
-men vafan, allt för publikum
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
micke999 wrote:ivars maskin gav väl 550whp på 1bar med så borde ju gå å plocka lite effekt iallafall
hmm intressant...var det på e-85? isf ligger jag bra till med min gammla bensinmatade 2-ventilare
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:tjenis.....
håller helt med andy_b! riktigt bra skrivet av sandgren....!
satan vilken sleeper ni har byggt, takräcke å hela kitet dom är grymma m10:orna helt enkelt, vet ju att ilpo gumses gick som fan nu i somras med nya maskinen och sprut ist för fuggar, synd att han ska sälja allt bara
-blir svårt att slå det litermässigt, men man kanske kan komma någorlunda i närheten när det är klart(?). vad använde ni för bränsle btw?
mjo vad gäller turbobyte så visar det sig under bromsningen, vårat mål är 3bar och det vore tråkigt om den inte orkar pumpa luft efter 2.5bar , då faller ju hela planeringen....men det visar sig och en sak är ju säker, det lär bli mer mos än jag behöver...
-men vafan, allt för publikum
/mvh
Hur kan ett laddtryck vara målet, inte en effekt? Ni kommer bottna ur aggregatet lååångt före 3 bar såklart, det ser ni väl på siffrorna vid 1,5 kontra kompressormappen?
Om målet är att ladda 3 bar så är det busenkelt att lyckas, bara byt till en större turbo som klarar det flödet.
Ang alt svammel om kritik så tänker jag låsa den här tråden för avsvalning om det inte slutas med allt fjantande. Vem har kritiserat:
Grenröret?
Insúget? Skitfint, bara att ingen mer än Robbz orkar bygga så
Portningen?
Det är bara massa svammel om vad som påstås ska ha blivit kritiserat. Jag har mig veterligen aldrig påstått att en enda grej på hela motorn inte ska funka förutom vipporna och de går nog ner sig ska du se
Jag var emot kompet och att byta ut 76:an till en 88:a hela tiden, i övrigt har jag inte haft en enda anmärkning på något om jag inte skrivit det på fyllan då
Den M30 jag byggt åt snickarn min med ett betydligt sämre insug som han byggt själv ger en bit över 700whp på 1,5 bar med en 72:a, alltså mindre snurra. Samma kamaxel, mindre turbo, sämre insug men 8.0:1 i komp. Jag tycker inte att det var speciellt bra, den levde upp till vad jag förväntade mig som minimum men inte så mkt mer. Den kommer få en total genomgång och uppdatering till nästa år med ny bottendel med högre komp och lite mer volym samt en större turbo, så får vi se vad det gör med effekten. Vill se 1000 rwhp i vår.
Fjantadet om att PTE är värdlösa idioter trots att de har rekorden i mer eller mindre varenda klass i USA där turbo används är bara tur, de vet inte vad de gör. Bla bla bla bla. De är våra husgudar och levererar det mesta av det bästa som vi säljer och kommer så att fortsätta göra för vi är svinnöjda med produkterna.
Är redigt trött på allt grundlöst svammel i den här tråden och vill se skärpning från alla som skriver i den annars kan jag inte ha den öppen utan att få en hjärnblödning. Så håll all diskussion på en vettig nivå annars kommer den låsas.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
robbz wrote:-blir svårt att slå det litermässigt, men man kanske kan komma någorlunda i närheten när det är klart(?). vad använde ni för bränsle btw?
Vi körde E85, drog det i fetstil nu så folk ser det också, så jämförelsen är på så vis bra.
Jag tror säkert du kommer hamna i närheten av dom där siffrorna, men ni kommer bottna aggregat och inte motorn.
bäckis: jo jag håller med, därför kör jag på och försöker liva upp tråden med lite ny info om bilen ist för att orka bry sig om det tidigare skrivna.
men håll med om att det har varit lite kalla handen hela tiden inte bara från dig tänker jag , kanske är småsaker men tänker mest på den integrerade oljekylaren du dömde ut helt och hållet bla...såna saker som man aldrig får höra ett knyst om när det väl funkar? sen är det ju en del andra grejer från annat folk som kompet, och oljepumpen om jag inte missminner mig ? sen när jag valde att bromsa den på hemmaplan så brakade allt lös, för det skulle ju inte gå alls. sen när vi fick bra fart i skutan så är det verkligen INGEN av dom som var negativa innan som har komenterat det.
- men jag kör på så att säga och hoppas självklart att det styr upp sig i tråden för det är ju trots allt bilintresset det handlar om
nu jag ser fram emot en härlig kommande sommar med mycket körning och jag hoppas ju att jag kan framföra bilen så den kan spegla erat företag på ett positivt sätt, som tack för din hjälp och så vidare.....
-hade faktist lagt detta bakom mig tills du skrev, så jag svarar på det och hoppas vi sätter punkt på detta.
btw, körde ni snickarns på sprit när ni nådde 700whp?
fan jag lär ju skaffa en ballare turbo, vi insåg det redan vid förra bromsningen , men karaktären lär det inte vara något fel på
mattias: ok...
/mvh
men håll med om att det har varit lite kalla handen hela tiden inte bara från dig tänker jag , kanske är småsaker men tänker mest på den integrerade oljekylaren du dömde ut helt och hållet bla...såna saker som man aldrig får höra ett knyst om när det väl funkar? sen är det ju en del andra grejer från annat folk som kompet, och oljepumpen om jag inte missminner mig ? sen när jag valde att bromsa den på hemmaplan så brakade allt lös, för det skulle ju inte gå alls. sen när vi fick bra fart i skutan så är det verkligen INGEN av dom som var negativa innan som har komenterat det.
- men jag kör på så att säga och hoppas självklart att det styr upp sig i tråden för det är ju trots allt bilintresset det handlar om
nu jag ser fram emot en härlig kommande sommar med mycket körning och jag hoppas ju att jag kan framföra bilen så den kan spegla erat företag på ett positivt sätt, som tack för din hjälp och så vidare.....
-hade faktist lagt detta bakom mig tills du skrev, så jag svarar på det och hoppas vi sätter punkt på detta.
btw, körde ni snickarns på sprit när ni nådde 700whp?
fan jag lär ju skaffa en ballare turbo, vi insåg det redan vid förra bromsningen , men karaktären lär det inte vara något fel på
mattias: ok...
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- Norwegian performance
- Posts: 34
- Joined: 12 Jan 2006, 16:27
Japp, självklart E85. Använder inga andra bränslen förutom racesoppa möjligen.
Oljepumpen? Skrev överarbetad, inget annat. När det sen visade sig att det inte ens gick att svetsa i den så ansåg jag inte ens det längre.
Integrerad oljekylare? Det enda som nämndes där var väl att den inte är gjord för trycket, och det är den inte heller men den kanske håller ändå. Svårt att svara på då motorn gått för lite.
Kalla handen? Du har fått mer hjälp än du skulle fått av någon annan och fick betala en liten del av vad din bromsning skulle kosta då den skulle köras igen sen åker du någon annanstans och kör klart den. Om du tycker att I owe you så visst, men det anser inte jag.
Bilen är skitfin, motorn blir kanon och jag menar det helt seriöst.
Jag förtydligar: Det är färdigtjafsat i den här tråden nu annars låser jag den och det vore synd på ett förbannat fin utfört bygge som uppskattas av samtliga användare på det här forumet.
Oljepumpen? Skrev överarbetad, inget annat. När det sen visade sig att det inte ens gick att svetsa i den så ansåg jag inte ens det längre.
Integrerad oljekylare? Det enda som nämndes där var väl att den inte är gjord för trycket, och det är den inte heller men den kanske håller ändå. Svårt att svara på då motorn gått för lite.
Kalla handen? Du har fått mer hjälp än du skulle fått av någon annan och fick betala en liten del av vad din bromsning skulle kosta då den skulle köras igen sen åker du någon annanstans och kör klart den. Om du tycker att I owe you så visst, men det anser inte jag.
Bilen är skitfin, motorn blir kanon och jag menar det helt seriöst.
Jag förtydligar: Det är färdigtjafsat i den här tråden nu annars låser jag den och det vore synd på ett förbannat fin utfört bygge som uppskattas av samtliga användare på det här forumet.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
håller helt med. färdigtjatat!
/mvh
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
men vafa... typ 5-6 nya sidor text över en helg och väldigt lite intressant läsning. lugna sig lite nu så jag hinner komma ifatt med de första 100+ sidorna.
väldigt kul projekt! fortsätt uppdatera så vi vanliga dödliga har något att dregla över och hämta inspiration från!
när jag blir stor ska jag ha en bil som robbz...
väldigt kul projekt! fortsätt uppdatera så vi vanliga dödliga har något att dregla över och hämta inspiration från!
när jag blir stor ska jag ha en bil som robbz...
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Magnaten wrote:hmm... en konspiation minsann
jag är skitnöjd med dom än så länge. om dom fungerar eller ej kan ingen säga än. men en sak som är säker, dom finns i ett gäng bilar här i sverige. både m10 och m30, å än så länge har absolut ingen kört slut på varken kam eller vippa.
-så varför dessa inte ska fungera även på min ser jag ingen anledning till.
stensheim: tack, japp den ska bromsas så fort som möjligt. just nu står den beredd i garaget, redo att bromsas så fort jocke får en lucka.
warulv: hehe tack!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033