Tjoh!
Har bytt till en hårdare WG nu, då original är som en cykelpump i hårdhet Nya WG'n har en ställbar ventil där man vrider upp trycket, är original men har hårdare fjäder.
Nu laddar den 0.7-0.8 på 2an , 0.8 på 3an , 0.9 på 4an 5an,
Dock känns den effektmässigt nästan slöare än innan med förra wgn då det laddade 0.75 helatiden. Laddtrycket kommer strax efter 3ooo rpm.
Vad kan det bero på? För lite luft in eller för lite soppa eller pallar inte KKK27'an mer tryck?
Kom gärna med lite tips...
Mvh
Adde Fekzen.
Mer laddtryck men samma effekt!? 545i Turbo.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Mer laddtryck men samma effekt!? 545i Turbo.
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Tror turbon börjar bli för liten där nägonstans, kommer i håg fenomenet från en likadan motor.
Du skruvar upp trycket men mottrycket ökar också = mer värme kvar i cylindrarna = mindre effekt, spikkänsligare.
KKK k27 är en gammal och för liten turbo på den motorn om du ska mer än 300 hk.
min gav 299,8 @ 4700 rpm, 511nm @ 3000 rpm med 0,7
blev mindre effekt med 1 bar
Du skruvar upp trycket men mottrycket ökar också = mer värme kvar i cylindrarna = mindre effekt, spikkänsligare.
KKK k27 är en gammal och för liten turbo på den motorn om du ska mer än 300 hk.
min gav 299,8 @ 4700 rpm, 511nm @ 3000 rpm med 0,7
blev mindre effekt med 1 bar
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Re: Mer laddtryck men samma effekt!? 545i Turbo.
FekZen wrote:Tjoh!
Har bytt till en hårdare WG nu, då original är som en cykelpump i hårdhet Nya WG'n har en ställbar ventil där man vrider upp trycket, är original men har hårdare fjäder.
Nu laddar den 0.7-0.8 på 2an , 0.8 på 3an , 0.9 på 4an 5an,
Dock känns den effektmässigt nästan slöare än innan med förra wgn då det laddade 0.75 helatiden. Laddtrycket kommer strax efter 3ooo rpm.
Vad kan det bero på? För lite luft in eller för lite soppa eller pallar inte KKK27'an mer tryck?
Kom gärna med lite tips...
Mvh
Adde Fekzen.
Den verkar få för lite sås.alt för liten intercooler.
400hkr ska du kunna plocka ur agget.
Mvh