brobbe: tack, går fort när man har nobbe till hjälp.
nicke: tack så mycket!!
fisåkare: jo jag gillar det med, och tydligen så funkar det rätt bra. det är ju bla en bidragande orsak att den gav 550hk på driven redan på 1bar..och med bensin dessutom
.
-vad gäller oljeläckaget så är det precis som nobbe säger, och jocke tyckte helt klart att vi skulle avbryta eftersom det fattades 1 bar på tomgången
bullen: nej det mättes aldrig separat eftersom han saknar den utrustningen. den är dyr men arash kommer att investera i det till nästa vår/sommar.
-vad gäller tempen i piporna så har det inte helt och hållet med hur insuget är utformat, det har såklart betydelse men man får tänka på grenrörets utformning också. längden på piporna samt utformningen har stor betydelse, har man några pipor som går skapligt rakt ut från avgasporten så blir inte dom lika varma som ett rör som kanske har en tvär böjj direkt efter porten, och som senare kringlar sig ner till avgashuset.
men som jag tidigare skrev, 550hk på 1bar talar sitt tydliga språk...och man får även ha i åtanke om att det handlar om en gammal OHC 2-ventilsmotor.....det blir aldrig optimalt med 1kam
.....
-så jag tror vi har hittat skapligt rätt iallafall, det man kan göra om man fortfarande inte är nöjd med slutresultatet är väl att resa kanalerna. det ska tydligen göra bra skillnad på karaktären.
nu ska jag ut och göra klart pärlan så man kan starta den imorrn
/mvh