Megawatt Novan, 7.47@280 Såld!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nja där ska ingen turbo sitta på min bil :lol:
User avatar
christoffer jansson
Posts: 455
Joined: 16 Jun 2007, 14:47
Location: Torsåker

Post by christoffer jansson »

Bmwandreas wrote:Har börjat vela lite ang turboval. Smidigaste vore 2st smidiga Precision turbos pga platsbrist. Jag har ska vattenintercooler och istank till det. Och min nya isvattenoljekylare till växellådan under huven också. Enda trista är att dubbelturbo kanske inte kommer låta lika fränt :cry:



De kommer se sjukt mkt ballare ut än den gamla ensama monster snigeln 8)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Undrar på om 2st PT67 billet räcker eller om jag ska ska köra 71mm billet. Det blir ju 3.5 lit motorvolym per aggregat... Hmm svårt val!!
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Satsa på respons, två 67mm blir grymt. Det lär ju vara melodin om du ska ta hem Kjula. 1600hk och värst respons i startfältet :)
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

Bmwandreas wrote:Undrar på om 2st PT67 billet räcker eller om jag ska ska köra 71mm billet. Det blir ju 3.5 lit motorvolym per aggregat... Hmm svårt val!!


2aggregat ser ju mer symmetriskt ut om inte annat :P Så go for 2x PT67!
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bmwandreas wrote:Har börjat vela lite ang turboval. Smidigaste vore 2st smidiga Precision turbos pga platsbrist. Jag har ska vattenintercooler och istank till det. Och min nya isvattenoljekylare till växellådan under huven också. Enda trista är att dubbelturbo kanske inte kommer låta lika fränt :cry:


Får dra ihop downpipsen så de kommer ut i samma rör så borde det väl låta fränt!?
Martin Lundkvist
Posts: 11
Joined: 23 Feb 2009, 21:29
Location: Härnestad

Post by Martin Lundkvist »

en stor snigel och mycket bakbromsar så kommer du flyga. det är ju ok enligt reglementet att stoppa vattenic i förarutrymmet. då måste de finnas plats för turbon någonstans där framme. två åker man när de inte finns en som är stor nog...

Med så fin grundmaskin så kan du nästan lämna linjen utan ladd :wink:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Har svårt att komma in med tryckrör igenom torpeden så jag vill gärna ha allt där framme. Tror det blir dubbla 71mm så man har lite att växa i sen. Nästa vecka skickas äntligen min nya motor som är klar :wink:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Har äntligen hittat en värre 3.73 utväxling till min Dana 60. Så nu ska den gå lite snabbare :wink:
User avatar
jimpa
Posts: 644
Joined: 24 Oct 2006, 10:50
Location: Åland

Post by jimpa »

Bmwandreas wrote:Har äntligen hittat en värre 3.73 utväxling till min Dana 60. Så nu ska den gå lite snabbare :wink:


nu blir det 300 i slutfart!!
Nu håller det på att spåra ur totalt!!

Team Boost Performance

E30in 2009:
9,25@253.7km/h;)

Jimmy Henriksson
00358408269812
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Det ska det nog kunna bli med lite tur!
Ska även beställa en 10" ATI converter av en snubbe som har snabbaste camaron med lika maskin som min! Har körde nyss 4.70@265 på 201m. Och då är det på 315 dragradial och mycket tyngre bil. Sjuuukt :lol:
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

jimpa wrote:
Bmwandreas wrote:Har äntligen hittat en värre 3.73 utväxling till min Dana 60. Så nu ska den gå lite snabbare :wink:


nu blir det 300 i slutfart!!


Eller bogg i starten :wink:

Nä det blir nog alla tiders, vart hittade du det?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Strandholm wrote:
jimpa wrote:
Bmwandreas wrote:Har äntligen hittat en värre 3.73 utväxling till min Dana 60. Så nu ska den gå lite snabbare :wink:


nu blir det 300 i slutfart!!


Eller bogg i starten :wink:

Nä det blir nog alla tiders, vart hittade du det?


Nja bogg tror jag inte på :lol:
En usafirma som hade det..
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Finns ju 3,54 också om du vill gå in i överljudsfart :lol:
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Det blev en annan converter :wink:

Fick köpa en bolt together Neal chance inkl 6 olika stallspeds. Så nu jävlar ska det funka! Han har kört 7.29@320 km/h med 300 kg tyngre bil med lika motor. Fan va fint :lol:
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

2st 71.or med .96 hus? , blir mums..lär pumpa för en 18-1900 iaf.. 8)

Mats Nova gav inte så bra med 2st 67:or .81 hus, runt 1050-1100 men allt funkade väll inte optimalt iofs..
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vision79 wrote:2st 71.or med .96 hus? , blir mums..lär pumpa för en 18-1900 iaf.. 8)

Mats Nova gav inte så bra med 2st 67:or .81 hus, runt 1050-1100 men allt funkade väll inte optimalt iofs..


Det blir dubbla 76mm billet med 0.96 hus. Så nu ska det finnas turbo så det räcker :wink:
Post Reply