Bmwandreas wrote:Har börjat vela lite ang turboval. Smidigaste vore 2st smidiga Precision turbos pga platsbrist. Jag har ska vattenintercooler och istank till det. Och min nya isvattenoljekylare till växellådan under huven också. Enda trista är att dubbelturbo kanske inte kommer låta lika fränt
De kommer se sjukt mkt ballare ut än den gamla ensama monster snigeln
Bmwandreas wrote:Undrar på om 2st PT67 billet räcker eller om jag ska ska köra 71mm billet. Det blir ju 3.5 lit motorvolym per aggregat... Hmm svårt val!!
2aggregat ser ju mer symmetriskt ut om inte annat Så go for 2x PT67!
Bmwandreas wrote:Har börjat vela lite ang turboval. Smidigaste vore 2st smidiga Precision turbos pga platsbrist. Jag har ska vattenintercooler och istank till det. Och min nya isvattenoljekylare till växellådan under huven också. Enda trista är att dubbelturbo kanske inte kommer låta lika fränt
Får dra ihop downpipsen så de kommer ut i samma rör så borde det väl låta fränt!?
en stor snigel och mycket bakbromsar så kommer du flyga. det är ju ok enligt reglementet att stoppa vattenic i förarutrymmet. då måste de finnas plats för turbon någonstans där framme. två åker man när de inte finns en som är stor nog...
Med så fin grundmaskin så kan du nästan lämna linjen utan ladd
Har svårt att komma in med tryckrör igenom torpeden så jag vill gärna ha allt där framme. Tror det blir dubbla 71mm så man har lite att växa i sen. Nästa vecka skickas äntligen min nya motor som är klar
Det ska det nog kunna bli med lite tur!
Ska även beställa en 10" ATI converter av en snubbe som har snabbaste camaron med lika maskin som min! Har körde nyss 4.70@265 på 201m. Och då är det på 315 dragradial och mycket tyngre bil. Sjuuukt
Fick köpa en bolt together Neal chance inkl 6 olika stallspeds. Så nu jävlar ska det funka! Han har kört 7.29@320 km/h med 300 kg tyngre bil med lika motor. Fan va fint