robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 212
- Joined: 21 Nov 2005, 07:52
- Location: Finland
-
- Posts: 33
- Joined: 13 Sep 2009, 09:36
Det kan inte vara så att det endast är oljetryckregleringen som spökar iom att du endast får 3 bar när du varavade den , är det lagrena så brukar man väl vanligt vist få upp tryck när man varvar ( om inte ramlagrena är totalskrot )
Blir i vart fall intressant å se vad som fuckat sig.
Blir i vart fall intressant å se vad som fuckat sig.
Chevelle 1972 med 454 LS7
Mustang GT 2007
Mustang 1970 466 å kompressor
volvo 242 -75
Saab 9-3 -98
Mustang GT 2007
Mustang 1970 466 å kompressor
volvo 242 -75
Saab 9-3 -98
Doktorn: Varnar för att sätta tryckgivare över relä för att bryta tändningen. Borlänge Per som åker dragracing med Volvo körde så en period. Han hade problem med att reläerna inte var tillräckligt pålitliga och glappade med följd att han trodde att motorn misstände. Efter att den idén kastades i soptunnan fungerade hans motor riktigt bra.
Nobbe: Din idé med en stor lampa eller summer är riktigt smart. Tyvärr är det ju inte lika kul med en lampa i ansiktet eller en summer som brölar varje gång man vrider på tändningen.
Nobbe: Din idé med en stor lampa eller summer är riktigt smart. Tyvärr är det ju inte lika kul med en lampa i ansiktet eller en summer som brölar varje gång man vrider på tändningen.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
adde_z wrote:När börjar aktiviteterna idag då?
vi brukar köra igång efter 22.....
bilderna funkar såklart inte då det står "bandwidth exceeded"
om nån vecka igen så funkar dom, det är så när man länkar från en gratissida och det är många som tittar på dom.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
igår fick jag hjälp av nobbe och linus att riva ur motorn, tack!!!
-men än så länge har vi inte hittat nåt som kan har orsakat att vi tappat oljetryck. allt ser fortfarande nytt ut.
ska fortsätta att felsöka idag.
/mvh
-men än så länge har vi inte hittat nåt som kan har orsakat att vi tappat oljetryck. allt ser fortfarande nytt ut.
ska fortsätta att felsöka idag.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Då hade ni mer tur än jag.
Rödlampade några sek. på tävligen i Uppsala, och sedan hemma på gården vid varmkörning (bror dock tok snabb på stänga av).
Blir nya ramlager, vevlager och med en jävla tur har veven klarat sig så man kan polera till den.
Men så är racing livet ibland antar jag, om man måste kurva så oljan inte är i tråget för att vinna, så blir väl motor skadorna knappast mildare än så här.
Såg dock grymt bra ut med tanke på hur mycket spö den fått, inga tecken på luft i oljan heller, så det känns bra.
Jävla ot det vart här då, men problemen var ju ganska lika
Rödlampade några sek. på tävligen i Uppsala, och sedan hemma på gården vid varmkörning (bror dock tok snabb på stänga av).
Blir nya ramlager, vevlager och med en jävla tur har veven klarat sig så man kan polera till den.
Men så är racing livet ibland antar jag, om man måste kurva så oljan inte är i tråget för att vinna, så blir väl motor skadorna knappast mildare än så här.
Såg dock grymt bra ut med tanke på hur mycket spö den fått, inga tecken på luft i oljan heller, så det känns bra.
Jävla ot det vart här då, men problemen var ju ganska lika
ja igår kollade vi över motorn och alla lager och oljepumpen, allt såg fräsht ut så den har verkligen klarat sig bra som det verkar.
-däremot så satt det en hel del gegga i form av gängtejp inkluddat i oljetrycksgivaren .....
väldigt skummt att det hände i samma veva som vi sköt ut oljan på golvet.....men vi hittar ingen annan anledning till varför det blev som det blev med oljetrycket. så i veckan åker maskinen ihop så kanske det blir uppstart till helgen igen.
jocke: du lär ju fan dunka ut lite bilder på bromsningen
/mvh
-däremot så satt det en hel del gegga i form av gängtejp inkluddat i oljetrycksgivaren .....
väldigt skummt att det hände i samma veva som vi sköt ut oljan på golvet.....men vi hittar ingen annan anledning till varför det blev som det blev med oljetrycket. så i veckan åker maskinen ihop så kanske det blir uppstart till helgen igen.
jocke: du lär ju fan dunka ut lite bilder på bromsningen
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
Nicke Blom wrote:kollade ni inte givaren först?
jaja lite gängtejp va väl ingen större skada
nej men efter omständigheterna så var det inte givaren det första vi tänkte på. sprittnya autometergrejer i kombination med det som hände under bromsningen så var vi helt säkra på att oljepumpen pumpat luft vilket brukar resultera i havererade lager som följd.
-men nu har vi öppnat motorn och allt ser ok ut, det kan vara skönt det med att veta då vi trots allt bromsade bilen i 10h.....så nu blir det re-match inom kort, jocke är redan förvarnad och bänken står redo hos pbz
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033