robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Christer K
- Posts: 305
- Joined: 10 Jan 2006, 19:14
- Location: Sthlm
- Contact:
Min mobil dog tyvär.
Jag var tvungen att pysa hem då jag blir väkt av sonen tidigt i morgon bitti när frugan drar till jobbet.
Avtappnings-skruven på oljefilterhållaren lossnade vid första pullet på 1,5bar, höll på att packa ihop allt när en kille såg att det bara var skruven, så grabbarna hämtade ny olja hos Lauge och skulle fylla på samt köra vidare när jag drog ca 23:30.
Har tyvär varit en del strul den här gången med, med läckande soppasystem, BB-lamda som inte ville förja med så det fick bli en separat och handknackning av Jocke ist samt oljde grejen då, så det har dragit ut en del på tiden tyvär.
Vill inte gå ut med några siffror, men kan säga såhär efter pullen på 1 samt 1,3 bar, att det ser väldigt lovande ut iaf.
Fick myspinne så nu lär jag krypa ner bredvid frugan och ta vara på tillfället.
Robbz fyller nog på mer i morgon/senare idag.
Jag var tvungen att pysa hem då jag blir väkt av sonen tidigt i morgon bitti när frugan drar till jobbet.
Avtappnings-skruven på oljefilterhållaren lossnade vid första pullet på 1,5bar, höll på att packa ihop allt när en kille såg att det bara var skruven, så grabbarna hämtade ny olja hos Lauge och skulle fylla på samt köra vidare när jag drog ca 23:30.
Har tyvär varit en del strul den här gången med, med läckande soppasystem, BB-lamda som inte ville förja med så det fick bli en separat och handknackning av Jocke ist samt oljde grejen då, så det har dragit ut en del på tiden tyvär.
Vill inte gå ut med några siffror, men kan säga såhär efter pullen på 1 samt 1,3 bar, att det ser väldigt lovande ut iaf.
Fick myspinne så nu lär jag krypa ner bredvid frugan och ta vara på tillfället.
Robbz fyller nog på mer i morgon/senare idag.
Last edited by Nobbe on 29 Oct 2009, 00:52, edited 2 times in total.
fy fan nu e man hemkommen kl 03:00....
-ja tyvärr som nobbe säger så hade vi strul med ett enormt oljeläckage via oljefilterhållaren (avtappnings nippeln) precis innan sista pullet på 1.5bar. så vi märkte inte att motorn tömdes HELT på olja förens det var försent. vi upptäckte det då bägge screampipsen från wg-rörena öppnade samt fläktarna i bromsrummet rent ut sagt sprutade ner både väggar och bromsutrustning . vi torkade rent allt och drog fast nippeln å fyllde på med ny olja och då såg vi att det endast var 2bar oljetryck på tomgång......hade 4bar med varm motor innan oljetömningen ......så antingen har pumpen fått på skalle eller så har lagrena fåt smaka på duktigt med luft.
hur som helst, fan vad med pulver den levererar redan nu!!!!!
i sista pullet så gav den 666hk på hjulen vid 1.5bar och med V-power.....
och då har vi en bit kvar innan vi uppnåt vårt mål på 3bar ....
så innan vi packade ihop så stog jocke och kliade sig i skägget och muttrade: fan det här är en 1000hk motor utan problem på E85.
-så nu återstår att riva och fixa oljetrycket och mappa klart v-powern så blir det en ny bromsning i vinter på båda bränslena!
bilder osv kommer imorrn!
/mvh
-ja tyvärr som nobbe säger så hade vi strul med ett enormt oljeläckage via oljefilterhållaren (avtappnings nippeln) precis innan sista pullet på 1.5bar. så vi märkte inte att motorn tömdes HELT på olja förens det var försent. vi upptäckte det då bägge screampipsen från wg-rörena öppnade samt fläktarna i bromsrummet rent ut sagt sprutade ner både väggar och bromsutrustning . vi torkade rent allt och drog fast nippeln å fyllde på med ny olja och då såg vi att det endast var 2bar oljetryck på tomgång......hade 4bar med varm motor innan oljetömningen ......så antingen har pumpen fått på skalle eller så har lagrena fåt smaka på duktigt med luft.
hur som helst, fan vad med pulver den levererar redan nu!!!!!
i sista pullet så gav den 666hk på hjulen vid 1.5bar och med V-power.....
och då har vi en bit kvar innan vi uppnåt vårt mål på 3bar ....
så innan vi packade ihop så stog jocke och kliade sig i skägget och muttrade: fan det här är en 1000hk motor utan problem på E85.
-så nu återstår att riva och fixa oljetrycket och mappa klart v-powern så blir det en ny bromsning i vinter på båda bränslena!
bilder osv kommer imorrn!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Grattis, verkar bli en riktig dräpar M30!
Synd på småsakerna som strulade dock.
Mvh
Synd på småsakerna som strulade dock.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com