robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Brobbe
Posts: 14
Joined: 26 Feb 2007, 12:39
Location: Gimo

Post by Brobbe »

Fan, nu börjar "uppdatera-knappen" bli utsliten, för man är så nyfiken hur det går!! :D
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

ska bli riktigt spännande å se vad de blir
ms racing
User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

Post by M-techer »

Spännande 8)
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

jag som hade tänkt gå å lägga mig tidigt. får väl se hur det blir med det nu då.
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Nobbe

Post by Nobbe »

nu börjar det hända grejer. :) bara kört utan laddstyrning än.
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Bra!! Håper på goe tall!
JAAS-performance
User avatar
Christer K
Posts: 305
Joined: 10 Jan 2006, 19:14
Location: Sthlm
Contact:

Post by Christer K »

Nu är man jävligt nyfiken!!
Christer Karlsson
070-6009577
christerk@gmail.com
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

sommnade ni?
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Post by stensheim »

er spent, få høre? blir det fine tall?
Nobbe

Post by Nobbe »

Min mobil dog tyvär.

Jag var tvungen att pysa hem då jag blir väkt av sonen tidigt i morgon bitti när frugan drar till jobbet.

Avtappnings-skruven på oljefilterhållaren lossnade vid första pullet på 1,5bar, höll på att packa ihop allt när en kille såg att det bara var skruven, så grabbarna hämtade ny olja hos Lauge och skulle fylla på samt köra vidare när jag drog ca 23:30.

Har tyvär varit en del strul den här gången med, med läckande soppasystem, BB-lamda som inte ville förja med så det fick bli en separat och handknackning av Jocke ist samt oljde grejen då, så det har dragit ut en del på tiden tyvär.

Vill inte gå ut med några siffror, men kan säga såhär efter pullen på 1 samt 1,3 bar, att det ser väldigt lovande ut iaf. :)

Fick myspinne så nu lär jag krypa ner bredvid frugan och ta vara på tillfället.

Robbz fyller nog på mer i morgon/senare idag.
Last edited by Nobbe on 29 Oct 2009, 00:52, edited 2 times in total.
User avatar
SoreuQ
Posts: 655
Joined: 20 Nov 2005, 20:28
Location: Kalmar
Contact:

Post by SoreuQ »

Väntar med spänning! :)
Tommy Nauclér
BMW 325 Turbo - Powered by PPF
BMW 335D - Powered by Vtech
User avatar
Resgard
Posts: 1561
Joined: 07 Jul 2008, 23:26
Location: Mora

Post by Resgard »

Haha så skönt skrivet Nobbe 8)
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

sitter med å väntar
ms racing
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

fy fan nu e man hemkommen kl 03:00....

-ja tyvärr som nobbe säger så hade vi strul med ett enormt oljeläckage via oljefilterhållaren (avtappnings nippeln) precis innan sista pullet på 1.5bar. så vi märkte inte att motorn tömdes HELT på olja förens det var försent. vi upptäckte det då bägge screampipsen från wg-rörena öppnade samt fläktarna i bromsrummet rent ut sagt sprutade ner både väggar och bromsutrustning :cry: . vi torkade rent allt och drog fast nippeln å fyllde på med ny olja och då såg vi att det endast var 2bar oljetryck på tomgång......hade 4bar med varm motor innan oljetömningen :roll: ......så antingen har pumpen fått på skalle eller så har lagrena fåt smaka på duktigt med luft.

hur som helst, fan vad med pulver den levererar redan nu!!!!!

i sista pullet så gav den 666hk på hjulen vid 1.5bar och med V-power.....
och då har vi en bit kvar innan vi uppnåt vårt mål på 3bar :lol: ....
så innan vi packade ihop så stog jocke och kliade sig i skägget och muttrade: fan det här är en 1000hk motor utan problem på E85.

-så nu återstår att riva och fixa oljetrycket och mappa klart v-powern så blir det en ny bromsning i vinter på båda bränslena!

bilder osv kommer imorrn!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Grattis, verkar bli en riktig dräpar M30!

Synd på småsakerna som strulade dock.

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Oscarr
Posts: 343
Joined: 25 Apr 2009, 15:19
Location: Borlänge

Post by Oscarr »

Låter lovande :)
Synd på oljetömningen! Hoppas inte motorn tog skada.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Grattis, än om kvällen låter som en halv misär. Men det brukar oftast vara så.

Helt klart ganska bra snyt på 1.5 bar, du fick väl liiite ståfräs på E85 nu då jocke briserade ut att det kan innebära 1000hk maskin? ;)

Natti natt.
Post Reply