Bmwandreas wrote:Skärpning nu killar! Klart ingen kan tvivla om han kan eller inte. Ang rototest vs dynapack så jämför jag gärna helt gratis då vi inte gjort det än. Kul att sa hur mycket det skiljer, gör de det så spelar det väl ingen roll? En bänk är till för mappning och jämföring. Lycka till på bromsningen. Jag tippar på 700-750 whp på V-power.
Bra att du ryter i.
Hur mkt pallar turbon egentligen?
840hk i motorn "borde" den ju ge om man får ut samma liter effekt som i m20:in, så jag gissar ungefär lika som dig. 750-800whp.
Huvudsaken är ju ett brett register då den inte ska gå som renodlad strippen bil. Ang ev skillnad på bänkarna så håller jag med dig, är ju egentligen grafen osm är viktig, inte siffrorna, men kan slå vad om att om dynapack:en skulle visa mindre så finns det nog tom folk som räknar om nån procentfaktor så dom kan öka på effekten i sin signatur.
Tror absolut inte robbz är helt omöjlig att åka upp och sätta den i dynapacken så du får reda på skillnaden, dock vill han garanterat inte ha massa skitsnack.
Jag har kört 912 whp med mindre avgashus, men det är med E85. Blir lite högre mottryck med bensin för att man inte kan ha lika hög tändning.
Det är på Jimpas S50, och det var väl 2.5 bar.
M30 som påminner om Robbz körde jag en 372a till 800 whp vid 2 bar på e85 med typ 15-20 grader tändning. Men där bottnar 72an.
Jösses i denna tråden hissas och dissas det till både höger å vänster
Storsint av er att fortsätta med uppdateringarna !
Finns ju knasigare m30 än denna, tro mig jag har en
Stort lycka till med bromsningen och jag håller tummarna att det finns en gnutta torr asfalt kvar innan vintern.
Lätt hänt att det blir lite provåkt då va
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......