ix diffbroms?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
ix diffbroms?
har ev hittat en gammal ix klump
sitter det diffbroms på alla ix eller?
Mvh Emil
sitter det diffbroms på alla ix eller?
Mvh Emil
E30 touring 89a under renoverring!
de bränner ihop rätt lätt. den är även rätt slö, så inte så bra då man ska drifta
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
ET 10.44@217km/h
det ska sitta viscodiff om ingen bytt tidigare.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
ET 10.44@217km/h
Kan även sitta lamelldiff på ix har jag fått höra. Dock bara på dom tidiga modellerna. Kör Rwd med min iX -87 och jag misstänker att den har lamelldiff eller en visco diff i nyskick men dock inte troligt efter 23000mil varav ca tusen eller mer med s50 och 4wd. Ska enligt uppgift inte vara bytt diff på den heller. Nån som vet om det kan stämma?
Dragon wrote:Kan även sitta lamelldiff på ix har jag fått höra. Dock bara på dom tidiga modellerna. Kör Rwd med min iX -87 och jag misstänker att den har lamelldiff eller en visco diff i nyskick men dock inte troligt efter 23000mil varav ca tusen eller mer med s50 och 4wd. Ska enligt uppgift inte vara bytt diff på den heller. Nån som vet om det kan stämma?
s50 4x4..??? det har jag aldrig läst om.. du har möjligtvis någon projekt tråd? eller hemsida..
FoX wrote: s50 4x4..??? det har jag aldrig läst om.. du har möjligtvis någon projekt tråd? eller hemsida..
fanns nått företag som byggde nån eller några sånna har ja förmig, läst i en gammal bilsport,
hadde M3 bräddare oxå, (mins inte om det var full M3 optik på den) vit va den iaf.
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
- Nisse Järnet
Kommer projekttråd så fort ja får igen min egen dator. Kan dock hända jag skiftar motor mellan mitt turbo projekt och iXen senare. hmm...måste vara bytt isf. då ja tycker man känner att den bromsar lite vid snäva vändningar för dom ja testat med visco diff har man inte kännt nåt alls. Den spinner då aldrig på bara ena hjulet med Rwd och de är testat en hel del