E30Anders projekt! 1008hk/ 1173Nm

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

E30Anders

Post by E30Anders »

MrQuickzilver wrote:
E30Anders wrote:
ylindgren wrote:Når du kapper av front platen sånn, sveiser du bare den på igjen, eller lager du sånn e36/e46 front?

Den blir löstagbar, den kommer att skruvas ute i kanterna och ner mot rambenen....Jag hade så på den vite och brorsan har det på sin också, blir ju så mycket smidigare å mecka sen.
Nä nu bär det av till posten å hämta min nya griffinkyl... :D

Mvh/ Anders

Har du några bilder på hur du ska göra fästena, ska precis börja på samma igrepp på min?

Det kommer bilder när jag är klar med fronten....

Mvh/ Anders
ylindgren

Post by ylindgren »

Kom med bilder fort da. Skal også kappe på min M3 snart.
Har du ikke noe bilder fra din gamle eller din brors da??
e30jocke

Post by e30jocke »

tog tyvär inga bilder då jag byggde de på min men brossan jobbar la på bra nu så bilder kommer nog inom kort skulle jag tro.mvh jocke
E30Anders

Post by E30Anders »

Tänkte jag skulle fixa i ordning fronten till helgen så då kommer det bilder....
Nya kylaren:
Image

Mvh/ Anders
E30Anders

Post by E30Anders »

Lite bilder på den löstagbara fronten.....saknade material till den nedre infästningen som även ska vara fäste för intercoolern men det kommer bilder på det också när det är fixat.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Mvh/ Anders
ylindgren

Post by ylindgren »

Hva fin ide og en smart løsning. Takker for enda et nyttig tips. :D
E30Anders

Post by E30Anders »

Då har det filats lite till i garaget....

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ny pumpen lär nog räcka å bli över :twisted:
Image

Mvh/ Anders
Resgard

Post by Resgard »

Vart ju kalas bra de där med löstagbara fronten, måste göra något liknande jag med.!

Kan ge mig fan på att det var du som köpte sista kylaren i den storleken på arvika el å motor :P ?
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
E30Anders

Post by E30Anders »

Resgard wrote:Vart ju kalas bra de där med löstagbara fronten, måste göra något liknande jag med.!

Kan ge mig fan på att det var du som köpte sista kylaren i den storleken på arvika el å motor :P ?

Ja det blir ju så mycket smidigare när man ska i och ur med motorn.

Om det var 26x19 tum du skulle ha så är jag nog skyldig för det var den sista jag fick 8)

Mvh/ Anders
Grefven

Post by Grefven »

denna lär ju bli lika fin som din förra om det blir s50 igen.
E30Anders

Post by E30Anders »

bullen! wrote:denna lär ju bli lika fin som din förra om det blir s50 igen.

Kul att du gillar min gamla kärra :D men jag måste nog göra dig besviken.... blir min snik m50 turbo till att börja med.
Ev åker s50:in i senare men då som sugmotor.
Efter problemen jag hade med min s50 så vet jag hur dryga dom motorerna är å skruva med så det blir inga fler s50 turbosar för min del :evil:

Blev ju riktigt bra snurr på din nu, får hoppas att du får många problemfria mil....Den är ju grymt fin måste jag säga.

Mvh/ Anders
E30Anders

Post by E30Anders »

Då har man provmonterat motorn också och den passade ju nästan 8) , främre wg:n ligger sjukt nära karossen så det blir till å svetsa om de röret annars sitter allt som en smäck.
Ny framskärmar har inhandlats.
Länkarmar, fjäderben, hjulnav, bussningshållarna fram och främre krängningshämmaren är lämnt på ytbehandling och ska bli klart i veckan, får tacka brorsan för att han blästrade allt åt mig :D
Idag har det även skissats lite på en ritning till diffupphängningen som jag tror kan bli bra, återkommer med bilder när bitarna är utskurna.

Image

Image

Image

Image

Image

Mvh/ Anders
E.Johansson

Post by E.Johansson »

Nice med framsteg hörru!
Krillian

Post by Krillian »

Vart köpte du framskärmar? för de jag köpte var passformen typ helt fel. iaf på höger sidan.
E30Anders

Post by E30Anders »

E.Johansson wrote:Nice med framsteg hörru!

Japp sakta men säkert, är ju fan minusgrader i garaget nu så man är ju inte skitsugen på att åka dit alla gånger :cry:
Tycker det är dags att du drar igång en egen projekttråd nu, tror att många hade gillat bygget även om det är "fel" märke....

Mvh/ Anders
E30Anders

Post by E30Anders »

Krillian wrote:Vart köpte du framskärmar? för de jag köpte var passformen typ helt fel. iaf på höger sidan.
'

Köpte dom på Eu bildelar och har samma problem som du.... högerskärmen passade skitilla men vänsterskärmen passade perfekt.
Dom ska fixa en ny högerskärm, skulle tydligen komma en ny leverans till deras leverantör om någon vecka som förhoppningsvis är bättre.

Mvh/ Anders
Krillian

Post by Krillian »

E30Anders wrote:
Krillian wrote:Vart köpte du framskärmar? för de jag köpte var passformen typ helt fel. iaf på höger sidan.
'

Köpte dom på Eu bildelar och har samma problem som du.... högerskärmen passade skitilla men vänsterskärmen passade perfekt.
Dom ska fixa en ny högerskärm, skulle tydligen komma en ny leverans till deras leverantör om någon vecka som förhoppningsvis är bättre.

Mvh/ Anders

jag fick 3stycken !!!! inann dom skicka en som var bra, trodde jag, sen märkte jag att alla 4 hade fel press så de stämde inte alls in mot A-stolpen. de nadra 3 var vecket längst upp knäckt.

Hoppas du har mer tur än mig :P
Post Reply