Jørg1e30 wrote:Ser du kjører med tremec tko600. Er du fornøyd med den eller? tung og gire med?
jag är skitnöjd med lådan än så länge. suveräna växellägen och väldigt lättväxlad. dock upplever jag att man får trycka extra hårt när man ska lägga i 1:an ibland, men det kanske ska vara så ?.. sen låter den förjävligt, viner och låter krig när man kör, kan vara att den sitter stumt monterad i chassit
För övrigt så är den klar för bänkning nu, och det kommer att ske i veckan.
-dock tyvärr inte på ppf då jag satsar på att bromsa den här på hemmaplan för att slippa ytterligare fiasko, om nåt börjar fela eller att nåt går sönder
-tid för bänkningen är bokad så håll ögonen öppna.....jag meddelar när bilen är riggad
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote: -dock tyvärr inte på ppf då jag satsar på att bromsa den här på hemmaplan för att slippa ytterligare fiasko, om nåt börjar fela eller att nåt går sönder -tid för bänkningen är bokad så håll ögonen öppna.....jag meddelar när bilen är riggad
/mvh
Vad är det för bänk nära Gimo du tänker använda? PBZ?
Håller tummarna för mycket pulver på vanligt soppa nu!
Last edited by Mikael S on 26 Oct 2009, 21:05, edited 1 time in total.
Nu menade nog inte robbz att det blir fiasko om man bromsar hos ppf, utan mer att det blir fiasko om det strular så mkt som det gjorde sist och man är så långväga hemifrån som Avesta.
Men du får väll tolka hur du vill bullen.
Ärtan kanske kan läga sina magiska fingrar över mappen sen om han vill plocka fram det lilla extra.
Nobbe wrote:Nu menade nog inte robbz att det blir fiasko om man bromsar hos ppf, utan mer att det blir fiasko om det strular så mkt som det gjorde sist och man är så långväga hemifrån som Avesta.
ok.
kunde inte tro att det var så ni menade då gimo-avesta är kortare än man körde torgvarv en fredag förr =).
menade självklart att slippa kuska 17mil enkel resa om det är nåt som går sönder eller felar.
-känns tryggare att åka 5mil enkel och sen att det är jocke bakom spakarna. skulle inte låta någon annan än dessa herrar att få bromsa min motor.
EDIT: btw så slipper jag ta bort avgassystemet den här gången
i veckan vet vi vad det blir för tryck i snurran....
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nobbe wrote:Nu menade nog inte robbz att det blir fiasko om man bromsar hos ppf, utan mer att det blir fiasko om det strular så mkt som det gjorde sist och man är så långväga hemifrån som Avesta.
ok.
kunde inte tro att det var så ni menade då gimo-avesta är kortare än man körde torgvarv en fredag förr =).
Gimo-Uppsala ca 35 minuter.
Gimo-Avesta ca 2,5 timme.
Blir skillnad om man skulle behöva åka och fixa nått, tex andra triggerhärvan som vi glömde sist. Hade kunnat fixa kabelbranden som vart sist på under en timme oxå, vilket hade tagit 3timmar om vi ens försökt.
Allt folk och firmor som använts när bilen byggts ligger max 35minuter därifrån, skulle en pressad slang sticka så är det fixat fort mao.
Hoppas värkligen allt lirar när det är dax.. för jag har ju tagit ledigt från jobbet bara för att få se denna maskin i bänken! (Och för att slippa jobba)