NickE30M50 wrote:hur fick du bort underreds vaxet på den röda? Håller på med sådan trissa i rondellen nu med tvinnade trådar men de tar evigheter! Har du något tips? Trevligt bygge förresten! Vart ska man leta efter m3 motor? Växer inte på träd direkt;)
Kan tyvärr inte ge några bra tips, den var redan skrapad när jag köpte den vilket helt klart var en bidragande anledning till att jag köpte just denna.
M3-motorn behövde jag inte leta efter, köpte den av Bäckis.
Jag sålde för övrigt en s50b30 igår som jag hade liggande .
Man tackar
Känns riktigt kul att få göra allt precis som man vill.
Är kanske inte så snik längre men har inte tänkt lägga 100 lök på motorn som jag gjorde med min gamla e30......
Pitbull: Inte jag som byggt buren, E.Johansson här på forumet som byggt den.
buren ser mycket mycket bra ut..
Riktigt kul är också det att min bur i princip kommer ha identiska "boxar" den ska stå på, samt bågen placerat på samma position.
Kul att nån annan också provat, nu vet jag med säkerhet att det blir bra på det sättet .
vart kommer din bur ifrån, finess? Guss? Såg ut att vara mycket bra passform i varje fall!
xelerator wrote:buren ser mycket mycket bra ut.. Riktigt kul är också det att min bur i princip kommer ha identiska "boxar" den ska stå på, samt bågen placerat på samma position. Kul att nån annan också provat, nu vet jag med säkerhet att det blir bra på det sättet .
vart kommer din bur ifrån, finess? Guss? Såg ut att vara mycket bra passform i varje fall!
mvh
Man tackar!!
Passformen är kanon, det är som sagt E.Johansson på forumet som fixat allt.
Den är svetsad i karossen lite här å var även där rören går utmed karossen, känns riktigt stabil.
Ska komplettera med rör från fjädertornen bak ner till diffinfästningen också så fort jag får upp bakvagnen.
Nu sitter man förhoppningsvis lite säkrare om man skulle trilla på taket
En polar var å hjälpte mig idag, han fick finjobbet att skrapa bort asfaltsmattorna
Själv fixade jag lite med rambenet så det får plats ett vettigt grenrör om man skulle få för sig att hänga dit en toppmonterad turbo i framtiden.
Även reservhjulsbaljan och frontplåten fick smaka en släng av borr å kap.
Blir nog min snik m50 turbo till att börja med, men är lite småsugen på att kasta i s50:in å köra den som den är men med lite vassare kammar och annat insug....
Funkar turbomotorn bra får jag väl skaffa mig en e30 till å slänga i s50:in i den.
ylindgren wrote:Når du kapper av front platen sånn, sveiser du bare den på igjen, eller lager du sånn e36/e46 front?
Den blir löstagbar, den kommer att skruvas ute i kanterna och ner mot rambenen....Jag hade så på den vite och brorsan har det på sin också, blir ju så mycket smidigare å mecka sen.
Nä nu bär det av till posten å hämta min nya griffinkyl...
ylindgren wrote:Når du kapper av front platen sånn, sveiser du bare den på igjen, eller lager du sånn e36/e46 front?
Den blir löstagbar, den kommer att skruvas ute i kanterna och ner mot rambenen....Jag hade så på den vite och brorsan har det på sin också, blir ju så mycket smidigare å mecka sen. Nä nu bär det av till posten å hämta min nya griffinkyl...
Mvh/ Anders
Har du några bilder på hur du ska göra fästena, ska precis börja på samma igrepp på min?