Bursats E30 som är drifting godkänd?

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
User avatar
Nemesis_turbo
Posts: 3380
Joined: 18 Oct 2007, 20:50
Location: Hudiksvall med omnejd
Contact:

Bursats E30 som är drifting godkänd?

Post by Nemesis_turbo »

vem/vilka säljer en sådan?
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Sjöstrand
Posts: 545
Joined: 11 Nov 2008, 17:31
Location: Skåne/Eslöv

Post by Sjöstrand »

finess.se?
E30 projekt turbo

M3 e46 http://www.garaget.org/?car=114023 SÅLD
User avatar
Nemesis_turbo
Posts: 3380
Joined: 18 Oct 2007, 20:50
Location: Hudiksvall med omnejd
Contact:

Post by Nemesis_turbo »

är deras godkända för det? verkar juh vara mest ralky/rallycross ska ringa o prata med dem imorgon
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
User avatar
-Jonte-
Posts: 154
Joined: 04 Jul 2009, 20:32
Location: Östhammar

Post by -Jonte- »

är inte fullburarna från guss godkända?

Mvh
Inga problem bara lösningar

Jonathan Borgström

0737180119

http://www.garaget.org/Monsterw" onclick="window.open(this.href);return false;
Container
Posts: 174
Joined: 27 Jan 2007, 02:35
Location: Göteborg

Post by Container »

Nemesis_turbo wrote:är deras godkända för det? verkar juh vara mest ralky/rallycross ska ringa o prata med dem imorgon
är det någon skillnad på rally och drifting burar??
en rally grupp-h t.ex borde väl va godkänd i drifting???
Peter_1982
Posts: 1035
Joined: 03 Jan 2006, 20:34
Location: Ljungby

Post by Peter_1982 »

Nemesis_turbo wrote:är deras godkända för det? verkar juh vara mest ralky/rallycross ska ringa o prata med dem imorgon
Rally har nog minst lika höga krav som drifting skulle jag tro.

Hur som helst är deras grupp H-bur för 5000kr så godkänd som en bur kan bli. Diametrar och godstjocklekar och materialval är helt korrekta. Och om du tankar hem SBFs reglemente och bygger buren efter det ska det vara grönt.
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

driftingen i sverige är ju på sladda runt i 740 nivå än så länge. Finns fullt reglemente på sbf men ingen serie att tävla i... När vi byggde polarens bil (200sx med 1jz) följde vi proint-reglementet, läs d noga! Man får inte göra för mycket mods om man vill vara med i den förhoppningsvis kommande serien... tex inga stag fram till fjäderbenstornen osv...

Sen kan ju ett tips vara att inte bygga för extrem bil, som sagt finns det väldigt få tillfällen än så länge som man kan utnyttja en ordentlig bil till max... De tillfällen som polaren varit med o kört har han knappt fått laddtryck i svängarna...


För övrigt så är det bara att köpa en skyddsbur hos finess...
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
TGR
Posts: 48
Joined: 18 Mar 2008, 21:15

Post by TGR »

Varför skulle man inte få ha strävor fram till tornen? Burkraven i reglementet är minimum krav som måste uppfyllas men vill du bygga en mer komplett bur är det bara å köra så länge du håller dig till sbf anvisningar. Sen är drifting scenen i sverige pinsamt liten. Finns några eldsjälar som jobbar stenhårt för att få fram sporten mer men klarar inte att dra hela lasset själva, tyvärr. Vill man köra på en högre nivå så är det nog tyvärr Norge och Finland som gäller än så länge. Annars verkar Skåne och Norrland ha potentsial att kunna få till större arrengemang i framtiden.

mvh
Post Reply