Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså?
Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas...
Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas
Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså? Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas... Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Mvh Hilda....
Vet en här i stan som har beställt en 700hk+ "kartong" v8a
Ingen aning om vad han har gett för den, men varvar han inte mer än
vad som rekomenderas så skickas det en ny om den skulle rasa
Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså? Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas... Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Mvh Hilda....
Vet en här i stan som har beställt en 700hk+ "kartong" v8a
Ingen aning om vad han har gett för den, men varvar han inte mer än
vad som rekomenderas så skickas det en ny om den skulle rasa
shysst garanti!
+ Att dom har lovat den ska klara 500hk lustgas med
Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså? Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas... Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Mvh Hilda....
Ska man varva blir det dyrt. Men en 150-200k för en fin V8 kostar det. Mycket billigare om man kör big-block och varvar mindre då kan man köpa en crate motor.
Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså? Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas... Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Mvh Hilda....
Vet en här i stan som har beställt en 700hk+ "kartong" v8a
Ingen aning om vad han har gett för den, men varvar han inte mer än
vad som rekomenderas så skickas det en ny om den skulle rasa
shysst garanti!
+ Att dom har lovat den ska klara 500hk lustgas med
Jo....men frågan min är fortfarande inte besvarad
Det är inte garantierna jag kan göra en budget på
Sen det där med garantier och motorer, rasar något står man ialla fall med brallorna nere och får smaka..... Vi ser här att du glömt dra åt förståsigpåmuttern i rätt moment och tittar du på sid 3489 i våran amerikanska motorbibel så ser du i det "finstilta" att garantin på just denna motor gäller "inte" om du dragit den fel.....hmmmm...nej det där med garantier och motorer där leverantören tillåter kunden installera motorn själv skulle jag ta med en nypa salt...
Brakar det är det nog bara att betala ur egen plånbok....
Orkar inte diskutera garantier samt att detta är väldigt OT, så PM:a gärna någon som vet en summa på en "ny" motor på ca 700-750 varvvilliga Hk....V8!
Bmwandreas wrote:Håller på och snackar fram och tillbaka med min LS motor leverantör i Usa. Och det lutar åt de värsta prylarna på en gång dvs LSX 427 cui med grymma CNC portade TFS toppar. Då får man 700 + sug hk och lite ladd på det
Vad skulle det kosta att få hem en sådan motor klar....Bara i sugmotorutförande alltså? Komplett motor utan sprut/tändning eller varför inte komplett motor inkl.sprut och tändning från PPF
OBS!! Det jag är ute efter är bara sugmotor, ej byggt för att överladdas... Men ca 750 Sugisar i en högvarvig v8 spis....
Kanske kan ta detta på PM
Alltså sådana här ogenomtänkta lågbudgetbyggen som du håller på med ärtan borde förbjudas Blir så djävla pärkäläääää grymt...
Mvh Hilda....
Ska man varva blir det dyrt. Men en 150-200k för en fin V8 kostar det. Mycket billigare om man kör big-block och varvar mindre då kan man köpa en crate motor.
Här kom ju summan...ha ha ha suveränt mannen....
Och en Cratemotor skulle landa på 100-150k?
Mvh Hilda
Bmwandreas wrote:Tänkte stoppa motorn i en e30 och åka till jobbet med.
Annars är e34 en väldigt manlig kaross Att sen ha 1300+hk i en brukis så börjar man ju genast undra vad nästa projektbil ska bli
Utläs en smula ironi! Motorn ska förmodligen i ett bättre racechassie.
Givetvis förstod även jag ironin. Men hade ändå varit kul att veta vad nästa kaross blir
Blir det en uppdatering motormässigt i samma veva eller det fortsätter på samma koncept? Gigawatt-Nova?