Bäckis wrote:V-power VS BF98 är inte natt och dag men lite bättre, så kör en ban/gatmapp på det och sen en dragracemapp på E85. Bara en idé.
precis det jag menar. sen om jag använder mig av etanolmappen är en annan sak. först och främst lär jag se över soppasystemet innan etanolmappen tas i bruk. har ingen lust att skjuta motorn pga trasiga pumpar eller igensatta filter osv, (tänkte på hur det vart för lauge)..
vi har hela tiden satsat på att gå emot strömmen och göra på vårat vis istället för som alla andra vad gäller det mesta, såsom lågt komp, annan utformning på insug osv...nu är tanken att få ut tillräckligt med mos utan att använda sprit som just alla andra. hur det blir i slutändan behöver vi inte ens disskutera. det kan vi ta då helt enkelt när vi vet skillnaden på just min motor!
/mvh
yes, i kombination med att många höjt kompet på racemotorerna och gått över till e85 så är det klart inte de motorerna presterar på bf då kompet gör allt mer spikkänsligt.. Lågt komp kanske gör att det går att få ut mycket mos på bf98, motorn är ju klart potent och kanske inte blir så spikkänslig med era ingrepp..
Ang walbro och e85 så har många kört runt 1000mil på äkta wallbro och sen har dom gått åt pipan.. mattias ifrån örebro aka youask har en fruktansvärt snabb gat evo.. och alla hans 3 walbro pumpar har gått åt.. med ca 1000-1200mil intervall om jag inte minns fel...
Alla kan väll komma överens om en endaste sak, varje bilbyggare får göra precis som den vill.
Hur som helst lär det visa sig i slutändan hur det går.
Men hade du trott att det inte skulle komma en rekomendation eller en fråga om valen? När ni gör precis tvärtemot alla andra (sänker komp och kör bf)?
Klart folk är intresserade det är ju ett fränt bygge som många vill se lyckas eller veta hemligheter om..
Klart som fan det kommer folk och säger "gör såhär!"
Det har det gjort enda sedan -05 när bygget påbörjades så.
Det är inte det mitt inlägg handlar om, handlade mer om att det är totalt onödigt att diskutera ämnet, för robbz lär inte riva motorn, byta kolvar för att få 9.5:1, köpa nya pumpar osv och köra e85 bara för att folk säger att det inte kommer gå. Det blir snarare tvärtom.
Den här turbon pallar inte så hiskeligt mkt effekt så det ska va lönt att ta till e85.
Nobbe wrote: Klart som fan det kommer folk och säger "gör såhär!" Det har det gjort enda sedan -05 när bygget påbörjades så.
Det är inte det mitt inlägg handlar om, handlade mer om att det är totalt onödigt att diskutera ämnet, för robbz lär inte riva motorn, byta kolvar för att få 9.5:1, köpa nya pumpar osv och köra e85 bara för att folk säger att det inte kommer gå. Det blir snarare tvärtom.
Den här turbon pallar inte så hiskeligt mkt effekt så det ska va lönt att ta till e85.
Synes det er bra du/dere går mot strømmen og vil prøve annet enn E85 i tillegg. Det blir bra med effekt med bensin også, og slitasjen bli mindre, er min oppfatning. Er ingen ekspert på e85. Men jeg og min kompis benket bilene våre på BF98 og noe annet har aldrig vært alternativ for oss.
M102 med en del mods: 636hk/723Nm på 1,6bar. safe mappet (skal opp en god del til våren med større turbo)
S38, org topp, mls, BW475: 742hk/944Nm på 1,45bar, også safe mappet.
Tallene er på hjulene på dynapack.
Synes det er bra du/dere går mot strømmen og vil prøve annet enn E85 i tillegg. Det blir bra med effekt med bensin også, og slitasjen bli mindre, er min oppfatning. Er ingen ekspert på e85. Men jeg og min kompis benket bilene våre på BF98 og noe annet har aldrig vært alternativ for oss.
M102 med en del mods: 636hk/723Nm på 1,6bar. safe mappet (skal opp en god del til våren med større turbo) S38, org topp, mls, BW475: 742hk/944Nm på 1,45bar, også safe mappet. Tallene er på hjulene på dynapack.
Gleder meg til å se tallene på M30'en din Stå på!
grattis till mycket effekt och vrid
hoppas jag får mycket pulver på enbart bensin jag med också!
har du några projekttrådar på bilarna?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:pratade just med nobbes jobbarpolare, johan eriksson även känd som "muppen"... -för alla som inte vet vem han är så var det han som byggde en skaplig nissan 200 för några år sedan. Han blev ruskigt taggad att kika igenom mappen och landsvägsmappa lite innan vi kuskar iväg på någon bromsning.
den här gången vill jag att ALLT ska lira, så man sliper en massa strul framöver. /mvh
Snarare motorn som kallades muppen men var mest Johan man förknippade med det ordet, även Madtech.. http://www.madtech.se/.
Har han flyttat ifrån "storstan" här eller?
vi kalllar honom för muppen eller lill-johan på jobbet, därav robbz skrev det. ja, han har flyttat, jobbat på konstruktionen sen 2år tillbaka om jag inte minns fel.