Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm. 10,72/211 km/h 402m
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
Så här blev det med första halvan av rökpipan
fästet där blev lite så där.
Men ja börjar så. blev inte så mycket gjort denna gång hemma heller
har vart för bra väder så man legat å stekt i ställe
åsså en ny tvättad cykel efter en riktig skojig dag i skogen
nu hoppas ja nästan på skit väder när ja kommer hem igen
så blir det göra klart systemet
och att broder skickar nya motorkuddarna så ska ja göra klart motor fästet och montera allt där + lite slang bitar så ja kan börja på med tryck rören.
så är det ju den där elen så man får klia sig i huve ett antall gånger =)
fästet där blev lite så där.
Men ja börjar så. blev inte så mycket gjort denna gång hemma heller
har vart för bra väder så man legat å stekt i ställe
åsså en ny tvättad cykel efter en riktig skojig dag i skogen
nu hoppas ja nästan på skit väder när ja kommer hem igen
så blir det göra klart systemet
och att broder skickar nya motorkuddarna så ska ja göra klart motor fästet och montera allt där + lite slang bitar så ja kan börja på med tryck rören.
så är det ju den där elen så man får klia sig i huve ett antall gånger =)
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
hallå hallå!
Nu är det som så att bilen blev bromsad i går
ja ledsna ur ett litet tag där. så det stog helt stilla ett tag
och när ja såg att datumet blev stämplat på ppf träffen blev man skit sugen på att göra klart bilen.
men tiden fanns inte till och ja skulle i väg och jobba två veckor så när ja kom hem hade jag bara en veckan kvar att göra klart allt och dä skulle aldrig gå.
så min bror snacka med grabbarna på ppf om det fanns en möjlighet att lämna in bilen så dom kunde bygga klart bilen.
och dom snälla grabbarna ja visst ska vi kunna dä.
så tisdag eftermiddag den 11/8 anlände bilen till ppf då min snälla bror körde dit den medans jag själv var på jobb
det som återstog att göra innan start var att bygga
tryckrör, soppasystem, installera vipec:et, svarva en kam och fräsa ur kamhusen
och en del av avgassytemet skulle göras klart
så i går tisdagen den 18/8 satt bilen i bromsbänken och ja hade kommit hem från jobb
så ja och broder for upp för att se hur det gick
ucha så jäkla närvös har ja aldrig vart i hela mitt liv hela kroppen skaka och rös när han sota ur maskineriet
under bromsningen var dom upp i 530hk på hjulen och 7000rpm.
men dra mig baklänges tänkte ja jag skulle ju bara ha 400 på hjulen
så sa ärtan att det inte gick att ha mindre pgr att laddtrycket skena i väg för att w-gaten var för liten. fan tänkte man dä här kommer ju aldrig hålla med orginal stakar och kolvar
men det sluta med att han sänkte varvstoppet till 6500
och slut resultatet blev 468whp och 514nm
så nu satt man i ett monster på väg hem från en lyckad dag på ppf
själv har ja bara kört bilen orginal och max effekt 192 hk =)
så på vägen hem tänkte ja fan den hära vågar man ju inte köra
nu närma sig på farten till storavägen och ja ligger och kör på 3 i stora svängen väl ute oj fan det är ju 90 här så ja tröck ner gasen lite lite till och världens jävla vrål från rovan hörs och jag har ett par ner skitna kalsonger nu lugnar vi oss och hem färden gick väldigt bra fast det regna som fan och tyvärr är det ju odiffat så det rev lös lite för lätt =)
motorn går väldigt väldigt fint och själv trivas jag väldigt bra på hemfärden =)
så nu ska jag och min bror ta licens på orsa bra ställe att lära känna bilen.
än en gång ett väldigt stort tack till grabbarna på ppf och min storebror som ställt upp så jäkla mycket
vi ses och hörs
Nu är det som så att bilen blev bromsad i går
ja ledsna ur ett litet tag där. så det stog helt stilla ett tag
och när ja såg att datumet blev stämplat på ppf träffen blev man skit sugen på att göra klart bilen.
men tiden fanns inte till och ja skulle i väg och jobba två veckor så när ja kom hem hade jag bara en veckan kvar att göra klart allt och dä skulle aldrig gå.
så min bror snacka med grabbarna på ppf om det fanns en möjlighet att lämna in bilen så dom kunde bygga klart bilen.
och dom snälla grabbarna ja visst ska vi kunna dä.
så tisdag eftermiddag den 11/8 anlände bilen till ppf då min snälla bror körde dit den medans jag själv var på jobb
det som återstog att göra innan start var att bygga
tryckrör, soppasystem, installera vipec:et, svarva en kam och fräsa ur kamhusen
och en del av avgassytemet skulle göras klart
så i går tisdagen den 18/8 satt bilen i bromsbänken och ja hade kommit hem från jobb
så ja och broder for upp för att se hur det gick
ucha så jäkla närvös har ja aldrig vart i hela mitt liv hela kroppen skaka och rös när han sota ur maskineriet
under bromsningen var dom upp i 530hk på hjulen och 7000rpm.
men dra mig baklänges tänkte ja jag skulle ju bara ha 400 på hjulen
så sa ärtan att det inte gick att ha mindre pgr att laddtrycket skena i väg för att w-gaten var för liten. fan tänkte man dä här kommer ju aldrig hålla med orginal stakar och kolvar
men det sluta med att han sänkte varvstoppet till 6500
och slut resultatet blev 468whp och 514nm
så nu satt man i ett monster på väg hem från en lyckad dag på ppf
själv har ja bara kört bilen orginal och max effekt 192 hk =)
så på vägen hem tänkte ja fan den hära vågar man ju inte köra
nu närma sig på farten till storavägen och ja ligger och kör på 3 i stora svängen väl ute oj fan det är ju 90 här så ja tröck ner gasen lite lite till och världens jävla vrål från rovan hörs och jag har ett par ner skitna kalsonger nu lugnar vi oss och hem färden gick väldigt bra fast det regna som fan och tyvärr är det ju odiffat så det rev lös lite för lätt =)
motorn går väldigt väldigt fint och själv trivas jag väldigt bra på hemfärden =)
så nu ska jag och min bror ta licens på orsa bra ställe att lära känna bilen.
än en gång ett väldigt stort tack till grabbarna på ppf och min storebror som ställt upp så jäkla mycket
vi ses och hörs
Sponsorer.
www.fpengines.se och Arbrå VVS
STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
www.fpengines.se och Arbrå VVS
STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
Grattis till fina siffor!
468whp är ju inte dåligt på första bygget
Håller du till i Bollnäs? Skulle man kunna få kika förbi nåt tag och åka med en sväng om du får lite cash för besväret?
Har aldrig åkt i nån bmw turbo och det vore ju trevligt att känna på lite eftersom jag håller på med en E36a jag med
468whp är ju inte dåligt på första bygget
Håller du till i Bollnäs? Skulle man kunna få kika förbi nåt tag och åka med en sväng om du får lite cash för besväret?
Har aldrig åkt i nån bmw turbo och det vore ju trevligt att känna på lite eftersom jag håller på med en E36a jag med
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
tack så mycket uranium
hehe nä inte ska man klaga på dä =)
ja visst ska du kunna komma förbi nått tag dä ska vi ordna
men först vill ja lära mig bilen lite till innan nån provtur man är
ju som sakt en färsking vid dom nya krafterna
Moker
tyvärr kommer ja inte i håg vad laddet låg på då. nu har ja för mig att laddet blev 1,9 vid 468hk man har fullt stoj att ha ögonen på vägen sen har ja ingen ladd mätare än =)
och tack så mycket
lite bilder kommer senare
hehe nä inte ska man klaga på dä =)
ja visst ska du kunna komma förbi nått tag dä ska vi ordna
men först vill ja lära mig bilen lite till innan nån provtur man är
ju som sakt en färsking vid dom nya krafterna
Moker
tyvärr kommer ja inte i håg vad laddet låg på då. nu har ja för mig att laddet blev 1,9 vid 468hk man har fullt stoj att ha ögonen på vägen sen har ja ingen ladd mätare än =)
och tack så mycket
lite bilder kommer senare
Sponsorer.
www.fpengines.se och Arbrå VVS
STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
www.fpengines.se och Arbrå VVS
STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
Lill.Persson wrote:tack så mycket uranium
hehe nä inte ska man klaga på dä =)
ja visst ska du kunna komma förbi nått tag dä ska vi ordna
men först vill ja lära mig bilen lite till innan nån provtur man är
ju som sakt en färsking vid dom nya krafterna
Hehe ja det förstår jag, bättre att du tar det lugnt istället för att sätta bilen i diket direkt
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
Lite bilder på pärlan
http://img198.imageshack.us/i/bmwturbo.mp4/
en tråkig film med bara lite urgasningar och en kass start =)
går ej på full effekt i filmen. förmodligen nå lekage nånstans
laddet kommer 1000 varv senare än vad det ska. och den laddar inte fullt förns precis innan varvstoppet =(
bara bort farklaringar nu =) men så är det.
en hjul börn =)
http://img405.imageshack.us/i/mov00970.mp4/
PPF Träffen och licens körning.. riktigt skööj och jäkligt skitig var den =)
ja cola flaska ska ju självklart byttas ut till en snyggare vevhusventilation =)
en tråkig film med bara lite urgasningar och en kass start =)
går ej på full effekt i filmen. förmodligen nå lekage nånstans
laddet kommer 1000 varv senare än vad det ska. och den laddar inte fullt förns precis innan varvstoppet =(
bara bort farklaringar nu =) men så är det.
en hjul börn =)
http://img405.imageshack.us/i/mov00970.mp4/
PPF Träffen och licens körning.. riktigt skööj och jäkligt skitig var den =)
ja cola flaska ska ju självklart byttas ut till en snyggare vevhusventilation =)
Last edited by Lill.Persson on 11 Nov 2009, 18:12, edited 4 times in total.
Sponsorer.
www.fpengines.se och Arbrå VVS
STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
www.fpengines.se och Arbrå VVS
STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
Catch tank? The Catch tank are in the back of the car.
there the spare wheel used to be =)
there the spare wheel used to be =)
Sponsorer.
www.fpengines.se och Arbrå VVS
STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
www.fpengines.se och Arbrå VVS
STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
-
- Posts: 143
- Joined: 06 Mar 2009, 19:49
Lite fix
Uppdateras väldigt lite här =)
men jag har kört en hel del faktiskt.
det har varit lite problem ett tag som ja har vart för slö att fixa. men bilen har fungerat bara att laddet har kommit 1000 varv senare än vad det ska.
men nu har ja tagit tag i det.
och byggde en provtryckar mojäng så nu har jag provtryckt och hitta några lekgage och ett väldigt stort lekgage men som nu är åtgärdat.
plus så har ja tyckt att soppa pumpen efter catchtanken har låtit som den inte fått nå soppa i bland. för när ja har sotat ur den så har det kommit en smäl strax innan 5000 varv. dä kan ju kanske vara för att pumpen har vart på väg att ge upp?
kollade soppa trycket och det såg okej ut 3bar nånting.
men mycket riktigt när ja skulle ut å prov köra efter jag hade fixat lekgagen. så kom ja inte så långt bilen började gå dåligt. så gick ja ut och kolla soppa trycket igen och dä låg på strax under 1bar ajajaj.
pumpen i tanken har kastat in handduken.
testa den och den var helt död.
så nu har ja betällt en bosch 040 som ska modas i.
hoppas den kommer i mörra så ja kan testa i helgen.
skönt och få den å gå riktigt innan man ställer undan den för uppgradering i vinter
men jag har kört en hel del faktiskt.
det har varit lite problem ett tag som ja har vart för slö att fixa. men bilen har fungerat bara att laddet har kommit 1000 varv senare än vad det ska.
men nu har ja tagit tag i det.
och byggde en provtryckar mojäng så nu har jag provtryckt och hitta några lekgage och ett väldigt stort lekgage men som nu är åtgärdat.
plus så har ja tyckt att soppa pumpen efter catchtanken har låtit som den inte fått nå soppa i bland. för när ja har sotat ur den så har det kommit en smäl strax innan 5000 varv. dä kan ju kanske vara för att pumpen har vart på väg att ge upp?
kollade soppa trycket och det såg okej ut 3bar nånting.
men mycket riktigt när ja skulle ut å prov köra efter jag hade fixat lekgagen. så kom ja inte så långt bilen började gå dåligt. så gick ja ut och kolla soppa trycket igen och dä låg på strax under 1bar ajajaj.
pumpen i tanken har kastat in handduken.
testa den och den var helt död.
så nu har ja betällt en bosch 040 som ska modas i.
hoppas den kommer i mörra så ja kan testa i helgen.
skönt och få den å gå riktigt innan man ställer undan den för uppgradering i vinter
Sponsorer.
www.fpengines.se och Arbrå VVS
STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
www.fpengines.se och Arbrå VVS
STORT tack till
killarna på
www.pure-pf.com och www.fpengines.se
och min storebror
skönt att du hitta läckaget då..
med en ny pump i tanken så borde du hinna på 3:an tycker ja
med en ny pump i tanken så borde du hinna på 3:an tycker ja
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169