Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Codac
Posts: 308 Joined: 11 May 2006, 19:42
Post
by Codac » 19 Jun 2006, 19:40
okej, tackar så mycket..Ska man öppna den för att den ska spännas..+ att det sitter bara 4a kontaktorer vid i kopplingen och orginal sitter det 5..Gör det något ? Mvh
Codac
Posts: 308 Joined: 11 May 2006, 19:42
Post
by Codac » 20 Jun 2006, 12:00
Ingen som vet eller ?
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 20 Jun 2006, 12:35
Plocka av plastlocket så förstår du hur man skall spänna den..
Codac
Posts: 308 Joined: 11 May 2006, 19:42
Post
by Codac » 20 Jun 2006, 14:59
Du vet inte vad man ska göra med elektroniken..? Går det att köra med 535,ans ? Mvh
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 20 Jun 2006, 15:17
Jag gjorde inte nåt med min. Behövde inte kugga den heller. Prova dig fram så ser du.
Codac
Posts: 308 Joined: 11 May 2006, 19:42
Post
by Codac » 21 Jun 2006, 20:03
Tysken wrote: Jag gjorde inte nåt med min. Behövde inte kugga den heller. Prova dig fram så ser du.
Kör du också med din på trycksidan ? Kan jag inte köra den på trycksidan så måste jag i så fall dra in det ena tryckröret inne i skärmen..Och det slipper jag gärna...Så jag hoppas verkligen att det går att ha den där..mvh
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 21 Jun 2006, 21:32
Ja jag hade den på trycksidan och det funkade kanon. Sen vet jag inte om den håller för mycket högre tryck än de 0.5 bar jag laddade.
Codac
Posts: 308 Joined: 11 May 2006, 19:42
Post
by Codac » 22 Jun 2006, 13:01
Chrille wrote: Fjäder kommer förmodligen behöva spännas ganska mycket för at den inte skall stanna när du ger fullgas från tomgång samt att den inte ska fetta satan på låga varv. Pröva dig fram..
Hur mycket laddar du ? Jag tänkte ladda 08 - 09...Mvh
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 22 Jun 2006, 17:16
jag kör 0,8.... gick i 200 mil sen sköt ja toppackningen.
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 22 Jun 2006, 17:23
jag tänkte köra på trycksidan ändå.
har funderat lite och det känns ändå som att det borde bli ÄNNU segare respons med lmm:en 1,5 meter bort från spjällhuset.
frågan är dock hur jag ska få på en tryckslang på lmm:en, då det är fyrkantigt inlopp, får göra en platta och svetsa på ett rör tror jag.
Codac
Posts: 308 Joined: 11 May 2006, 19:42
Post
by Codac » 23 Jun 2006, 01:25
fyrkantig ? Det är inte min..Tackar för alla svar ; )
Turbo_maniac
Posts: 6 Joined: 18 Jun 2006, 12:54
Location: Enköping
Post
by Turbo_maniac » 23 Jun 2006, 10:19
Hur mycket fick du spänna din lmm chrille..??
För min surar som fan på tomgång å dör direkt när man trycker full gas..
Åt vilket håll ska man vrida??
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 25 Jun 2006, 15:03
jag har säkert spännt ett varv o lite till...
Hmm, du snurrar åt det hållet så att den blir mer spännd...
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 25 Jun 2006, 17:22
Codac wrote: fyrkantig ? Det är inte min..Tackar för alla svar ; )
det är ju alla 320/325? anslutningen mott luftburken? man skruvar ju den mot luftburken med 4 skruvar.