hvilken typ m20b25

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
325iTurbo
Posts: 24
Joined: 28 May 2006, 19:47

hvilken typ m20b25

Post by 325iTurbo »

Hej, jag er inte så flink i svenska, men min motor står i en 323i bil som jag kjøpte. motor er vell fra en eller annen 325i. har funnet ut fra styreenheten at motoren er 2.5l 1990-1992
och the var katalysator. på eksosanlegget. hvar kan jag finne motorkoden og eller finne info på nettet? Da jag har hørt at m20b25 ny typ med kat. er 8:8:1 i komp? og utan kat 9:7:1 i komp. hvordan finner jag ut av det? :oops:
Och om det er 8:8:1 i komp, hva trenger jeg for och kjøre med 0,8 -1.0 bara ?

:)
Last edited by 325iTurbo on 24 Jun 2006, 04:10, edited 1 time in total.
325iTurbo
Posts: 24
Joined: 28 May 2006, 19:47

komp test

Post by 325iTurbo »

Målte idag at dt var nesten 30 kg/cm2, hva vil det si? noen som kan regna dt ut?
User avatar
Morten
Posts: 83
Joined: 09 Jan 2006, 19:10
Location: Norge

Re: hvilken typ m20b25

Post by Morten »

325iTurbo wrote: hvar kan jag finne motorkoden og eller finne info på nettet?


Hei,hvis motoren din er nyere enn 1988 er det 8.8:1 i komp på den.
Det står motornr på den lille maskinerte flaten under der dynamofestet er på blokka.Det skal også stå et årstall på blokka rett over starteren ca.

Mvh
325iTurbo
Posts: 24
Joined: 28 May 2006, 19:47

Post by 325iTurbo »

Takk takk:):)
Skal sjekke hva det står der.
Funker det og bruke stemplene da, skal turbo konvertere og ladde på 0,8-1bar fåreløpig. Fikk beskjed at jeg kunne bruke orginal topp pakningen om jeg ikke sku ladde mer en 1bar, stemmer det?

Og kom gjerne med tips og ide`er :)
325iTurbo
Posts: 24
Joined: 28 May 2006, 19:47

Post by 325iTurbo »

Fant at det sto på blokka over starteren: BMW 127 89 21 120 87
Og nummeret på hjernen fant jeg BMW 2.5L 19-92
:/
325iTurbo
Posts: 24
Joined: 28 May 2006, 19:47

Post by 325iTurbo »

fant denne infoen:
M20 B25Kat Kat-Version, 170 PS, komp 8,8:1, DME 1.3, Normalbenzin 1986-92

Virker slik at alle med kat fra 86 til 92 er 8:8:1 i komp?

fant på:
http://kunden.elbe-network.de/www.editi ... W-Buch.htm
User avatar
Morten
Posts: 83
Joined: 09 Jan 2006, 19:10
Location: Norge

Post by Morten »

325iTurbo wrote:
Virker slik at alle med kat fra 86 til 92 er 8:8:1 i komp?


Det stemmer nok.Så lenge det er kat så er det 8.8:1.

Gjør et søk på Bimmers.no,Der har spørsmålet vært oppe før ang hvor mye trykk det går å kjøre med 8.8:1 i komp
Der er den en som har bremset 360hk med 8.8:1 i komp.
Søk på:turbo på m20 med 8,8comp

Mvh
325iTurbo
Posts: 24
Joined: 28 May 2006, 19:47

Post by 325iTurbo »

Trenger jeg da tykkere topp pakning? Siden jeg har 8:8:1 i komp..
325iTurbo
Posts: 24
Joined: 28 May 2006, 19:47

Post by 325iTurbo »

Tenker da och kjøre max 1bar.
Noen tips til oppsett? Blir da et snikbygg:p
325iTurbo
Posts: 24
Joined: 28 May 2006, 19:47

Post by 325iTurbo »

Hej, går dt och sette t-rør mellom rør til olje kjøler, eller dela slangen til kjøler och ha olje tur til turbo og retur inn på olje kjøler igjen, slik at turbo er mella motor och kjøleren?
Så man slipper och svetsa i block osv..
Post Reply