Hvor mye ladetrykc passer det å kjøre med når jeg har 8.6:1 i komp forhold?
Skal kjøre med datasprut.
Ladetryck
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
på bf98 med en bra intercooler, 0,80 - 0.9bar efter det måste du säkert börja backa tändningen mycke för att undvika spikningar o du förlorar mer effekt på backad tändning än på lite mindre laddtryck.
det är iof väldigt olika hur spik känslig motor man har.
det är iof väldigt olika hur spik känslig motor man har.
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Han skriver att han ska ha datasprut (sprut+tändning) på bilen..
Allt beror inte bara på kompressisjon, det är mycket annat som spelar in.
Men säg allt från 1 till stax över 2 bar är möjligt.
Allt beror inte bara på kompressisjon, det är mycket annat som spelar in.
Men säg allt från 1 till stax över 2 bar är möjligt.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Nee du 2 bara tror ja inte på. men det går säkert med rätt grejer
men ja antog att han hade typ orginal motor med endast sänkt komp.
runt höst 1.2 bar går ja med på.
o det är säkert möjligt med 2 bara men då måste han nog ha större turbo (sämmre spoolup) + botten daget försvinner, backad tändning (mindre effekt) o.s.v... får nog roligare karaktär på motorn med mindre turbo. men men det ju upp till va o en..
+ att om han skulle ladda två bara så betyder det typ 650-750 hk på en m50b25 o det klarar nog inte botten delen i vilket fall...
men ja antog att han hade typ orginal motor med endast sänkt komp.
runt höst 1.2 bar går ja med på.
o det är säkert möjligt med 2 bara men då måste han nog ha större turbo (sämmre spoolup) + botten daget försvinner, backad tändning (mindre effekt) o.s.v... får nog roligare karaktär på motorn med mindre turbo. men men det ju upp till va o en..
+ att om han skulle ladda två bara så betyder det typ 650-750 hk på en m50b25 o det klarar nog inte botten delen i vilket fall...
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
hur ja tror att det är en m50b25, jo för att om man sätter dit en MLS 3.5mm på en m50b25 får man just 8.6:1 i komp som han fråga om
då antog ja också att det inte är smidda grejer i utan bara en packing efter som han just fick 8.6:1
men som sagt mer info..
MVH
då antog ja också att det inte är smidda grejer i utan bara en packing efter som han just fick 8.6:1
men som sagt mer info..
MVH
Last edited by Ludde on 23 Jun 2006, 15:58, edited 1 time in total.
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Ludde wrote:Nee du 2 bara tror ja inte på. men det går säkert med rätt grejer
men ja antog att han hade typ orginal motor med endast sänkt komp.
runt höst 1.2 bar går ja med på.
o det är säkert möjligt med 2 bara men då måste han nog ha större turbo (sämmre spoolup) + botten daget försvinner, backad tändning (mindre effekt) o.s.v... får nog roligare karaktär på motorn med mindre turbo. men men det ju upp till va o en..
+ att om han skulle ladda två bara så betyder det typ 650-750 hk på en m50b25 o det klarar nog inte botten delen i vilket fall...
Den viktigaste aspekten i detta fallet är att ta reda på vad för bränsle han ska köra med och vilken motor det handlar om. Skulle fallet vara att det är en m50, alltså med 4 ventilsteknik så skulle jag absolut inte vara rädd för att ladda 1,5 bar med racefuel.