M3 -93 coupe turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
äntligen!!!!!!!!! var o hämtade bilen idag efter mappning. Tyvärr var mätinstrumentet sönder så det blev bara en mappning o ingen bänkning..
Nu i början laddar jag 0.4 bar som skall ökas succsésivt. Men helsike vad den går... otroligt vrid i ALLA växlar. den sackar inte nånting utan tvärtom. den bara ökar o ökar.. helt sinnes om man ser till att den bara laddar 0.4bar. Nu måste jag bygga nytt avgas. för dubbelt rostfritt med racekattar håller inte... så nu e det enkelt 3" från turbon med en racekatt o en ljuddämpare längst bak som gäller. Det närmsta som sen måste bytas är i så fall kolvar o stakar... Men allt annat ska hålla för minst 700hk.. men då e man på gränsen för turbon. jaja var bara tvungen att skriva av mej lite... har legat o kört lite under dagen.. Kom ca 21 mil på 600:-!! hehe ingen Smart direkt.. :=) Förhoppningsvis ska vi ut på onsdag o filma lite! Då lägger jag upp nån snutt här sen.
Nu i början laddar jag 0.4 bar som skall ökas succsésivt. Men helsike vad den går... otroligt vrid i ALLA växlar. den sackar inte nånting utan tvärtom. den bara ökar o ökar.. helt sinnes om man ser till att den bara laddar 0.4bar. Nu måste jag bygga nytt avgas. för dubbelt rostfritt med racekattar håller inte... så nu e det enkelt 3" från turbon med en racekatt o en ljuddämpare längst bak som gäller. Det närmsta som sen måste bytas är i så fall kolvar o stakar... Men allt annat ska hålla för minst 700hk.. men då e man på gränsen för turbon. jaja var bara tvungen att skriva av mej lite... har legat o kört lite under dagen.. Kom ca 21 mil på 600:-!! hehe ingen Smart direkt.. :=) Förhoppningsvis ska vi ut på onsdag o filma lite! Då lägger jag upp nån snutt här sen.
//Robban
Supra MKIV TT6
Supra MKIV TT6
tjena boys.. sorry för den långa frånvaron. jo det blev en liten snutt. men tror inte racet med 996:an kom med. ska bara få tummen ur aschlet o hämta bandet så jag kan lägga upp en snutt.. Just nu är den delvis nerplockad i framvagn för div mods. Samt att jag får ett custom built avgas på den helt i rostfritt. Org bromsade för mycket. tappade alldelse för mycke effekt. Så nu ska där på 4" från turbon en bit bak o sen 3" hela vägen utan kat. Avslutas med 4 1/2 tums japseblås! hehe . Förhoppningsvis blir den färdig i helgen och då blir det till o filma en massa....
//Robban
Supra MKIV TT6
Supra MKIV TT6
-
har fått tag i ett klipp som vi filmade för en 5v när den precis va mappad. Laddade 0.3bar o org avgas.. kommer mer film nu i veckan då jag förhoppningsvis blir färdig med bilen. Ursäkta kvallen på klippet.. edda det lite snabbt på den gamla datan...
http://media.putfile.com/RobbansM3Turbo03bar
http://media.putfile.com/RobbansM3Turbo03bar
//Robban
Supra MKIV TT6
Supra MKIV TT6