M20B25 -87 i en 320 -84?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
M20B25 -87 i en 320 -84?
Tjena!
Har en 325i -87 som går bra men är lite kexig i karossen. Har kanske fått tag på en e30 318i -88 som motorn har skurit i. Nu till min fråga; Hur mycket strul att byta motor? Vad skiljer en 325-kaross från en 318-kaross? Blir det mycket strul med elsystemet? Andra tips?
Gå till nästa sida!
MVH//Tommy
Har en 325i -87 som går bra men är lite kexig i karossen. Har kanske fått tag på en e30 318i -88 som motorn har skurit i. Nu till min fråga; Hur mycket strul att byta motor? Vad skiljer en 325-kaross från en 318-kaross? Blir det mycket strul med elsystemet? Andra tips?
Gå till nästa sida!
MVH//Tommy
Last edited by MrXSweden on 23 Jun 2006, 20:55, edited 1 time in total.
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
Du måste skifte bærearmer bak (Skiver på 325), fjederben (49mm på 318, 51mm på 325), traversen forran må byttes (så motorfester passer), nye brekkwire pga. av at de ikke er like på 318 og 325, med tanke på elnettet så er det vel bara at lodda om motorkontakten. Kjøp haynes bok til begga bilar så står det koblingskjema over motorkontaktene
.... Sen när allt är klart o lirar dö schysst så ska den besiktigas igen o då är de bara slita ut skiten o i med 318 motorn igen.
jag hade samma plander som dig men la ner rätt fort, ja köpte mig en 325:a istället.
jag hade samma plander som dig men la ner rätt fort, ja köpte mig en 325:a istället.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
bmw_fredde wrote:men har han en rostig 325a så är det ju bara å byta ramnummer också...
Tänkte alldrig så långt...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 416
- Joined: 13 Feb 2006, 22:24
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Amplify wrote:Åker du touring så har man samma bak och framvagn som 325 även om det e 320. Sedan så har krängningshämmarna samma grövlek som mtech bilarna.
Så 320 touring är fin fin å bygga på
Kan bara instämma
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Zwofurti wrote:Chrille wrote:bmw_fredde wrote:men har han en rostig 325a så är det ju bara å byta ramnummer också...
Tänkte alldrig så långt...
och hoppas på att man inte åker dit!
för då sitter man där med två bilar som inte är reggade längre:)
om man åker dit då lär det ju bli förfalskning oxå...
eller det kanske var det du mena