robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Snyggt! väntar spänt på bromsningen nu :)
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

tackar....ska bli så skönt när detta är klart! ruskigt surt att det inte vart nåt åka i sommar, nu hinner man inte känna på bilen och sortera ut buggar inför kommande säsong som alla andra, aja skönt att det tar sig iallafall.

resgard: jag med :D

joas: tack, nej det är en m30 snurra som jag använder som atrapp till byggnation av motorfästen osv

doktorn: hehe nej det håller jag med om, känns skönt att man kan demontera turbo och grenrör på knappt en halvtimme, jämfört med en hel kväll som tidigare! skulle velat att dra dom 3 främre piporna längre neråt och upp i kollektorn för att få samma längd som dom 3 bakre. Men förhoppningsvis ska det i framtiden sitta en verdipump där och jag orkar fan inte bygga ytterligare ett nytt rör igen. så det fick bli så här.
vision:du är inte ensam 8)
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nobbe

Post by Nobbe »

Fan, du måste ha legat på ordentligt igår du! :shock:

Första röret vart mkt bättre nu btw.
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

snyggt! & stag gillar vi:) duktig gosse!
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

nobbe: har inte gjort om första röret.....däremot så gjorde jag om fjärde röret som vi pratade om igår.

fear: hehe funderar fan på att sätta två st rundstag mellan flänsarna, som nu fast lite snyggare, ser coolt ut och gör väl sitt till!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
adde_z
Posts: 148
Joined: 30 Dec 2005, 12:19
Location: Östhammar

Post by adde_z »

Kommer du åt alla skarvar vid kollektorn bra och så nu då?

Vadå zigenar frilla Nobbe????? Och gylfen var öppen för att det skulle vädras :P
M.A.D CarCare Dinitrol Center Östhammar
andreas@madcarcare.se
User avatar
PiLlEvAn
Posts: 654
Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta

Post by PiLlEvAn »

adde_z wrote:Kommer du åt alla skarvar vid kollektorn bra och så nu då?

Vadå zigenar frilla Nobbe????? Och gylfen var öppen för att det skulle vädras :P


Där såg det inte speciellt trångt ut att svetsa. jag har varit med om värre :lol:
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

adde_z wrote:Kommer du åt alla skarvar vid kollektorn bra och så nu då?

Vadå zigenar frilla Nobbe????? Och gylfen var öppen för att det skulle vädras :P


jag brottas med detta i nuet.... :twisted: , går ganska så bra att komma åt hitills.
-blir sent inatt med antar jag.......

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nobbe

Post by Nobbe »

adde_z wrote:Vadå zigenar frilla Nobbe????? Och gylfen var öppen för att det skulle vädras :P


Jag VET att din största dröm är att gifta in dig i familjen Taikon ;)

robbz wrote:nobbe: har inte gjort om första röret.....däremot så gjorde jag om fjärde röret som vi pratade om igår.


Just ja, det röret var det ja, vimsade till det lite.
Några framsteg i går/natt? DP:n klar kanske?
chicago
Posts: 176
Joined: 03 Aug 2006, 17:32

Post by chicago »

hmm ja har första delen av dpn i min bak lucka , men den levereras i morrn .. så till helgen kanske de blir klart ? kanske uppstart ??


mvh // toni
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Har ni byggt om till honeywellgivare?
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

nu har fixarfrasse (nobbe) varit här och fixat min fikus virus-dator......
så nu tänkte jag slänga upp några bilder på det helsvetsade röret....det som återstår är tempnipplarna, mottrycksnipplarna och wg utgångarna.
-dvs några timmars jobb kvar.

toni: hämtar röret hos dig i em, adde hade även fixat fram konor till det. nån provstart blir det tyvärr inte i helgen, vill få dit mina wg:s först och göra klart allt! ringer senare......

andreas: nope inte än, har givare ligger och härvan är sprättad så det ska inte ta llt för lång tid!

bildtajm
Image
Image
Image
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nobbe

Post by Nobbe »

robbz wrote:andreas: nope inte än, har givare ligger och härvan är sprättad så det ska inte ta llt för lång tid!


Tar ju ingen tid alls, du har ju en färdigdragen uppsättning med 2 givare ligger ;) Bra när man förberedde med kontakter å allt, synd att vi glömde att ta med den upp till Avesta sist, tar ju max en minut att byta :)
User avatar
Fredriktak
Posts: 1263
Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora

Post by Fredriktak »

robbz: Det slog mig, du kommer få en lugn vinter om du får iordning på bilen innan snön faller :) Vad har du för plan att göra under vintern medans den galet grymma kärran står och bara väntar på att snön ska försvinne? :)
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
User avatar
daniel-635
Posts: 210
Joined: 24 Nov 2008, 21:13

Post by daniel-635 »

Det nya grenröret ser ju riktigt fint ut !

Oförskämt gott om plats, men det hjälper väl när Wastegates och downpipe kommer dit :wink:
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......

Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
paran0id
Posts: 126
Joined: 23 Sep 2008, 16:36
Location: Kristianstad

Post by paran0id »

Bara en liten fråga:
Hade det inte varit bättre att byta plats på 5an och 6ans rör, alltså att dra 6an så långt in mot blocket det bara går?
Hade lämnat mer plats för DP skulle man ju kunna tro :) Eller det är inte något problem utrymmesmässigt där?

Ska snart bygga nytt till min egen m30 så alltid kul med ideér och bilder ;)
Henrik Olsen
0704-88 08 27
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

paran0id wrote:Bara en liten fråga:
Hade det inte varit bättre att byta plats på 5an och 6ans rör, alltså att dra 6an så långt in mot blocket det bara går?
Hade lämnat mer plats för DP skulle man ju kunna tro :) Eller det är inte något problem utrymmesmässigt där?

Ska snart bygga nytt till min egen m30 så alltid kul med ideér och bilder ;)



Fan, tänkte precis ställa samma fråga om rören. :lol:
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Post Reply