Stora lamelldiff e30 SÅLD
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
På en obromsad diff kan du hålla fast ingående axel och sedan med handkraft röra de båda utgående åt olika håll.Krillian wrote:inte alltid de stämmer. har en obromsad å den snurrar åt samma håll.Bmw*Alex wrote:men lyft upp baken om den nu sitter monterad på en bil är det så att hjulen snurrar åt samma håll så ska det ju vara en lamelldif .
mvh
DET klarar man inte på en bromsad.
Jag tycker det är viktigt att var och en som skall sälja en diff till BMW verkligen tar reda på med 100% säkerhet vad det är ni har att sälja.
En obromsad diff ger man i princip bort medan en bromsad kan kosta en rätt bra slant.
Det finns BMWpolare på foumen som har köpt diffar där dom skulle vart diffade och det ena med det andra och där man sedan upptäckt att det var bluff alltihop.
Naturligtvis måste köparen förvissa sig om att allt stämmer innan pengar byter ägare.
Ta reda på vad du har att sälja, du kan inte bara chansa på att grejorna är feta som fan och värda upp emot 4000:-.
Det finns köpare som verkligen söker med ljus och lykta efter rätt grejor och man blir rätt besviken när det kanske kommer fram att det inte alls stämde med annonsens initiala utsagor.
Grr!
0706-419608
0706-419608
Franzén wrote:På en obromsad diff kan du hålla fast ingående axel och sedan med handkraft röra de båda utgående åt olika håll.Krillian wrote:inte alltid de stämmer. har en obromsad å den snurrar åt samma håll.Bmw*Alex wrote:men lyft upp baken om den nu sitter monterad på en bil är det så att hjulen snurrar åt samma håll så ska det ju vara en lamelldif .
mvh
DET klarar man inte på en bromsad.
Jag tycker det är viktigt att var och en som skall sälja en diff till BMW verkligen tar reda på med 100% säkerhet vad det är ni har att sälja.
En obromsad diff ger man i princip bort medan en bromsad kan kosta en rätt bra slant.
Det finns BMWpolare på foumen som har köpt diffar där dom skulle vart diffade och det ena med det andra och där man sedan upptäckt att det var bluff alltihop.
Naturligtvis måste köparen förvissa sig om att allt stämmer innan pengar byter ägare.
Ta reda på vad du har att sälja, du kan inte bara chansa på att grejorna är feta som fan och värda upp emot 4000:-.
Det finns köpare som verkligen söker med ljus och lykta efter rätt grejor och man blir rätt besviken när det kanske kommer fram att det inte alls stämde med annonsens initiala utsagor.
Kan garantera dig att den är bromsad.
Men för din skull ska jag åka till garaget och öppna kåpan och ta en bild.
Men är du inte intresserad utan bara ska försöka rätta mig så kan du kladda ner någon annans tråd.
Mvh Tommy
- Jonas_Linder
Upplever du mina inlägg som stötande och irriterande?
Jag är nog den som är mest intresserad av din diff.
Annars skulle jag väl inte ställa alla dessa frågorna eller?
Nä... någon Internetpolis är jag inte, det finns andra dönickar som håller på med sånt.
Eftersom jag är intresserad av din diff vill jag ha svar på alla de frågorna som jag ställde i ett tidigare inlägg.
Skicka gärna PM.
Nä... någon Internetpolis är jag inte, det finns andra dönickar som håller på med sånt.
Eftersom jag är intresserad av din diff vill jag ha svar på alla de frågorna som jag ställde i ett tidigare inlägg.
Skicka gärna PM.
Grr!
0706-419608
0706-419608
Franzén wrote:Upplever du mina inlägg som stötande och irriterande?
Skicka gärna PM.
Du va en krävande typ, nästan som kärringen!
(ta det rätt nu! )