Lmm fråga igen..

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

okej, tackar så mycket..Ska man öppna den för att den ska spännas..+ att det sitter bara 4a kontaktorer vid i kopplingen och orginal sitter det 5..Gör det något ? Mvh
User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

Ingen som vet eller ?
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Plocka av plastlocket så förstår du hur man skall spänna den..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

Du vet inte vad man ska göra med elektroniken..? Går det att köra med 535,ans ? Mvh
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Jag gjorde inte nåt med min. Behövde inte kugga den heller. Prova dig fram så ser du.
User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

Tysken wrote:Jag gjorde inte nåt med min. Behövde inte kugga den heller. Prova dig fram så ser du.


Kör du också med din på trycksidan ? Kan jag inte köra den på trycksidan så måste jag i så fall dra in det ena tryckröret inne i skärmen..Och det slipper jag gärna...Så jag hoppas verkligen att det går att ha den där..mvh
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Ja jag hade den på trycksidan och det funkade kanon. Sen vet jag inte om den håller för mycket högre tryck än de 0.5 bar jag laddade.
User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

Chrille wrote:Fjäder kommer förmodligen behöva spännas ganska mycket för at den inte skall stanna när du ger fullgas från tomgång samt att den inte ska fetta satan på låga varv.

Pröva dig fram..


Hur mycket laddar du ? Jag tänkte ladda 08 - 09...Mvh
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

jag kör 0,8.... gick i 200 mil sen sköt ja toppackningen.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

jag tänkte köra på trycksidan ändå.

har funderat lite och det känns ändå som att det borde bli ÄNNU segare respons med lmm:en 1,5 meter bort från spjällhuset.

frågan är dock hur jag ska få på en tryckslang på lmm:en, då det är fyrkantigt inlopp, får göra en platta och svetsa på ett rör tror jag.
User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

fyrkantig ? Det är inte min..Tackar för alla svar ; )
Turbo_maniac
Posts: 6
Joined: 18 Jun 2006, 12:54
Location: Enköping

Post by Turbo_maniac »

Hur mycket fick du spänna din lmm chrille..??

För min surar som fan på tomgång å dör direkt när man trycker full gas..

Åt vilket håll ska man vrida??
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

jag har säkert spännt ett varv o lite till...

Hmm, du snurrar åt det hållet så att den blir mer spännd... :lol:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Codac wrote:fyrkantig ? Det är inte min..Tackar för alla svar ; )


det är ju alla 320/325? anslutningen mott luftburken? man skruvar ju den mot luftburken med 4 skruvar.
Post Reply