Pumpade upp min bil i dag och snurrade på ena hjulet och såg att andra hjulet snurrade åt samma håll till min förvånan.
Så nu undrar jag hur kollar jag upp vilken klump det är jag har ?
Tack på förhand
Hur kollar jag vilken diff jag har ?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
med lite tur så har du en med lamellbroms, har du otur så är den bara sliten.
kolla hur många bultar som den bakre kåpan sitter med, sitter den med 6 bultar har du den lilla, sitter den med 8 så har du stora.
för att få reda på utväxlingen så kollar man antingen på en liten platta som sitter mellan två av bultarna som håller den bakre kåpan, elelr så räknar man hur många varv man snurrar kardan inna hjulet gått ett varv.
mvh Erik
kolla hur många bultar som den bakre kåpan sitter med, sitter den med 6 bultar har du den lilla, sitter den med 8 så har du stora.
för att få reda på utväxlingen så kollar man antingen på en liten platta som sitter mellan två av bultarna som håller den bakre kåpan, elelr så räknar man hur många varv man snurrar kardan inna hjulet gått ett varv.
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
tror det där med medbringarna inte går att lita på. då vi snörde på en liten svetsad klump på min 323a så var det samma medbringare / drivaxlar. du kan även stoppa dit medbringare från stora klumpen samt från 528 E28 (lite större medbringare än "stora" E30 klumpen.
bättre att kolla hur många bultar kåpan bak sitter med
MVH Micke
bättre att kolla hur många bultar kåpan bak sitter med
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h