Det har varit mycket tjatter om vad man ska sätta lmm någon stans..Tänkte kolla var ni har den ? Jag tänkte ha min på trycksidan..Eller e jag fel ute..Har en 535 lmm..
Skunk wrote:Är det inte bättre att ha LMM på trycksidan? Tänkte om om man kör med öppen dump, menar så att man inte för in förlite luft mm eller tänker jag galet?
så länge du har dumpen före lmm så funkar det som det är tänkt...
Skunk wrote:Är det inte bättre att ha LMM på trycksidan? Tänkte om om man kör med öppen dump, menar så att man inte för in förlite luft mm eller tänker jag galet?
så länge du har dumpen före lmm så funkar det som det är tänkt...
Jag tycker du ska kasta lmm:n och köpa ett MS eller liknande styrsystem för en billig peng, och bilen kommer gå mycket bättre och betydligt snålare...Rätt mappat såklart!
Tycker det bara är krånligt med lmm, men man kan väll inte sätta dumpen före lmm för då får den ju in mindre luft än vad den har räknat ut?? Är det bara ms som man kan köra utan lmm?
Skunk wrote:Är det inte bättre att ha LMM på trycksidan? Tänkte om om man kör med öppen dump, menar så att man inte för in förlite luft mm eller tänker jag galet?
så länge du har dumpen före lmm så funkar det som det är tänkt...
mvh///Rille
före LMM?
när du trycker igenom den så klart... då dumpar du ej uppmätt luft...
Antar att jag får testa mig fram..Men tack för alla svar..Ska börja med att testa ha den på trycksidan, funkar inte det så är det lite platsproblem..; )
Fjäder kommer förmodligen behöva spännas ganska mycket för at den inte skall stanna när du ger fullgas från tomgång samt att den inte ska fetta satan på låga varv.
okej, tackar så mycket..Ska man öppna den för att den ska spännas..+ att det sitter bara 4a kontaktorer vid i kopplingen och orginal sitter det 5..Gör det något ? Mvh