Vad e de för fel?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Turbo_maniac
Posts: 6
Joined: 18 Jun 2006, 12:54
Location: Enköping

Vad e de för fel?

Post by Turbo_maniac »

Har en 318is m42 motor kkk24 turbo.

Dör vid full gas. Varför?

börjar blöddra vi 0,5 bar sen ba tvärdör den.

Har hört att en 535lmm på trycksidan ska bli bäst?

Ska jag prova det eller? Kan det bli nån skillnad?
MrXSweden
Posts: 55
Joined: 14 Jun 2006, 06:38

Post by MrXSweden »

Bara en gissning men kan det vara gnistsläckning?

MVH//Tommy
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Dör den när du gasar lite med eller bara vid precis full gas ? då kan det vara LMM
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

lmm på sugsidan är helst att föredra, väen dom större grababrna säger samma sak.


Har du kollat så att den inet släcker gnistan för dig, knacka ihop stiften lite, o prova.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Turbo_maniac
Posts: 6
Joined: 18 Jun 2006, 12:54
Location: Enköping

Post by Turbo_maniac »

Ja den dör bara vi full gas. Det går att smyga på halvgas upp te varvstoppet.

Har knackat ihop de till 0,4 men ska kolla hur tändstiften ser ut.
ska nog försöka få tag på några kallare stift oxå.

Svart ryker en hel del oxå. tyder de på fär mycket soppa eller?

Vet att de kanske e lite dumma frågor men har inte hållt på me sånt här så länge.
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

vad kör du med för spridare m.m.?

mvh
Turbo_maniac
Posts: 6
Joined: 18 Jun 2006, 12:54
Location: Enköping

Post by Turbo_maniac »

391cc spridare har jag nu.

Har kommit i underfund med en till sak nu.
Den laddar 1bar utan problem går som en klocka innan den når arbetstemperatur.

Så fort den e varm börjar den blöddra

Va fan kan de va??
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Vad är det för bil, E30 eller E36?

E30 M42 har inga knacksensorer i blocket som E36 M42 har.
Har du en E30 och det stämmer som du säger att du laddar 1 bar så lär det spika utahelvete! :?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Turbo_maniac
Posts: 6
Joined: 18 Jun 2006, 12:54
Location: Enköping

Post by Turbo_maniac »

Det är en e36.
så de e inga problem å ladda med den
men det går inte när den e varm.

Varför?
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Provat o byta tempgivarn till styrboxen?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Turbo_maniac
Posts: 6
Joined: 18 Jun 2006, 12:54
Location: Enköping

Post by Turbo_maniac »

Okii.. ne den har jag inte kollat.

Vad kör du med för bränsleregulator på din.??

Ska montera nytt styrsytem oxå.

Har ett smt6. men har hört att de ska vara så krånglit. så funderar på å skaffa ett nytt.

Vilket e bäst. får inte va allt för dyrt..
Post Reply