Nu är det nästan klart, väntar bara på flänsarna till wastegatarna så jag kan svetsa klart dom rören oxå.
Brorsan ska glasblästra och svarva kompressorhuset på turbon imon.
Får ta å rulla in til bilprovningen med holken snart så man kan slänga i m50:in
E30Anders wrote:Nu är det nästan klart, väntar bara på flänsarna till wastegatarna så jag kan svetsa klart dom rören oxå. Brorsan ska glasblästra och svarva kompressorhuset på turbon imon. Får ta å rulla in til bilprovningen med holken snart så man kan slänga i m50:in
Mvh/ Anders
Du har aldrig nämnt att du har en tråd om det här! Ser bra ut annars Anders!!
Här går det inte fort men motorn är i princip färdig.
Nu läggs allt krut på räääserbilen istället men när den är klar så ska sniket få lite uppmärksamhet igen.
Här har det inte hänt nått på länge men nu är jag på g igen
Projektet har som vanligt tagit en liten annan vändning.....
Blev en liten shoppingrunda igår där det inhandlades: m535 diff (3,07), sviktstålsaxlar med stora knutarna, förstärkta bärarmar med med 5-serie nav, ventilerade bromsar och powerflexbussningar. Fick även med mig ett Nira i3+ hem.
Bilen som var tänkt till projektet från början ska jag bara plocka dom delar jag behöver för att få ihop min nya "kaross" .
I veckan hämtar jag en helt tom kaross som sitter i vagga som är sjukt seriöst rostlagad med bmw orginalplåt och helt renskrapad fån underredsmassa.
Planen är att det ska svetsas i en fullbur så fort som möjligt och få den blästrad och målad under så man kan få ner den på backen....
Återkommer med lite bilder i veckan
Jo men den är ju såld nu
Den bilen blev alldeles för dyr i slutänden och jag fick inte bygga den från scratch, tanken med denna är att inte kosta på motorn mer än nödvändigt utan istället lägga pengarna på fjädring, bromsar och ett bra kylsystem så man kan åka bana.
Spränger jag denna motorn i bitar har det kostat mig typ 2000:-, blir lite lättare att skratta åt ett ras då.
Vi får väl se vart de slutar, är ju jävligt kul med balla speedparts