Lmm fråga igen..

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Lmm fråga igen..

Post by Codac »

Det har varit mycket tjatter om vad man ska sätta lmm någon stans..Tänkte kolla var ni har den ? Jag tänkte ha min på trycksidan..Eller e jag fel ute..Har en 535 lmm..
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Jag har läst o bland annat hört en del bland annat bäckis o bmw andreas ochså säger att den sak sitta på sugsidan, så jag säger sugsidan.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
E21_Rille
Posts: 309
Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna

Post by E21_Rille »

min sitter på sugsidan.. funkar utmärkt!
mvh /// Rille
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Är det inte bättre att ha LMM på trycksidan? Tänkte om om man kör med öppen dump, menar så att man inte för in förlite luft mm eller tänker jag galet?
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Efter som att lmm är gjord för att sitta på sugsidan, så ska den sitta där tycker jag med flera, vad det gälelr dumpen kommer jag ej ihåg hur det är.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Trycksidan, min bil går inte alls om den sitter på sugsidan...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
E21_Rille
Posts: 309
Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna

Post by E21_Rille »

Skunk wrote:Är det inte bättre att ha LMM på trycksidan? Tänkte om om man kör med öppen dump, menar så att man inte för in förlite luft mm eller tänker jag galet?


så länge du har dumpen före lmm så funkar det som det är tänkt...

mvh///Rille
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

E21_Rille wrote:
Skunk wrote:Är det inte bättre att ha LMM på trycksidan? Tänkte om om man kör med öppen dump, menar så att man inte för in förlite luft mm eller tänker jag galet?


så länge du har dumpen före lmm så funkar det som det är tänkt...

mvh///Rille


före LMM?
320Niklas
Posts: 99
Joined: 11 Jan 2006, 21:47
Location: Linköping

Post by 320Niklas »

ja har min 535s lmm på sug sidan fungerar perfekt..lmm är ju gjord så att det ska suga igenom den så ja tycker du borde sätta den på sugsidan :lol:
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Jag tycker du ska kasta lmm:n och köpa ett MS eller liknande styrsystem för en billig peng, och bilen kommer gå mycket bättre och betydligt snålare...Rätt mappat såklart!
Skunk
Posts: 235
Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde

Post by Skunk »

Tycker det bara är krånligt med lmm, men man kan väll inte sätta dumpen före lmm för då får den ju in mindre luft än vad den har räknat ut?? Är det bara ms som man kan köra utan lmm?
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Nej i princip alla eftermarknadssprut.
User avatar
E21_Rille
Posts: 309
Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna

Post by E21_Rille »

Zwofurti wrote:
E21_Rille wrote:
Skunk wrote:Är det inte bättre att ha LMM på trycksidan? Tänkte om om man kör med öppen dump, menar så att man inte för in förlite luft mm eller tänker jag galet?


så länge du har dumpen före lmm så funkar det som det är tänkt...

mvh///Rille


före LMM?


när du trycker igenom den så klart... då dumpar du ej uppmätt luft...
User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

Antar att jag får testa mig fram..Men tack för alla svar..Ska börja med att testa ha den på trycksidan, funkar inte det så är det lite platsproblem..; )
User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

ska man spänna fjädern något ? Behöver man byta elektronik ? tackasam för snabba svar..Mvh
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Fjäder kommer förmodligen behöva spännas ganska mycket för at den inte skall stanna när du ger fullgas från tomgång samt att den inte ska fetta satan på låga varv.

Pröva dig fram..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

okej, tackar så mycket..Ska man öppna den för att den ska spännas..+ att det sitter bara 4a kontaktorer vid i kopplingen och orginal sitter det 5..Gör det något ? Mvh
Post Reply