Någon som vet täckluckornas funktion i golven i tex en E30 kaross?
(Bilden är inte min - jag hittade den i en lämplig projekttråd på zatzy).
Jag gissar på "dräneringshål" när karossen doppades i olika roliga bad vid tillverkningen.
Iallafall så är de sönderrostade i min kaross så de måste täckas för. Jag utgår ifrån att varken Bilprovningen inte har något att invända mot detta - men någon som vet?
dom ska dränera vatten , och givit vis så ska dom inte vara igen kletade, om det är så att det har rostat mycket så skulle ja kappa bort den biten och svetsa dit en fräsch plåtbit
Bmw*Alex wrote:dom ska dränera vatten , och givit vis så ska dom inte vara igen kletade, om det är så att det har rostat mycket så skulle ja kappa bort den biten och svetsa dit en fräsch plåtbit
mvh
Jo, de är "limmade" ihop med typ karosserikit eller liknande. Det är de redan från fabrik.
Keepan wrote:Skulle uppskatta om någon utveckla det lite. Dränera vad? Färg? Vatten?
Se mitt första inlägg där jag gissar på de vätskor som används vid tillverkningen (och som karossen doppas i).
=> Jag gissar på "dräneringshål" när karossen doppades i olika roliga bad vid tillverkningen.