PPF Turbo touring. 10.73@217,5km/h 640whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
BLS
Posts: 152
Joined: 23 Sep 2007, 10:27
Location: Västerås

Post by BLS »

hehe kjula är 19-20 September :D
///Mvh Christian E
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Vi är anmälda till Kjula så det blir att slå ur henne en gång till i år. Hoppas på minst 3-4 tiondelar bättre tid och 4-5 km/h nu när däcken förhoppningsvis går fritt.

Om motorn är lika hel och fin som tidigare så säljes den turnkey med koppling och låda för 100k efter det. Får jag inte det så säljer jag inte och skippar att bygga 3,2:an av ren lathet.

Skulle någon vilja köpa hela bilen turnkey så kan det ev bli tal om det med då jag kanske får loss en riktig dragracebil och då har jag inte tid med den här mer.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
christoffer jansson
Posts: 455
Joined: 16 Jun 2007, 14:47
Location: Torsåker

Post by christoffer jansson »

har ni fått bekräftelse mejl?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nej.

Jag mailade och frågade och det var grönt, ta det lugnt fick jag till svar. Mao är du garanterat också med.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

sjukt bra pris! ibland hatar man sig själv att man inte har pengar liggandes!
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Alltså motorn turn key, inte bilen. Jag är vare sig fattig eller dum :)

Det kanske var luddigt skrivet? Jag tycker 100k för motor/låda/koppling är billigt.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
^Tonix^
Posts: 178
Joined: 02 Feb 2007, 16:30
Location: Finland (Vaasa)

Post by ^Tonix^ »

Ja 100k är billigt för motor/låda/koppling. De är ju mycket billigare än att bygga själv.
Skulle man möjligtvis kunna få den mappad för blyfri 98 till samma pris? :roll:
Då vi inte har E85 här i finland ännu.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Det blir inte i närheten av denna effekt på 98 oktan, men visst skulle det gå.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Hells racing
Posts: 192
Joined: 19 Dec 2007, 19:45
Location: Ludvika

Post by Hells racing »

10,52s@221km/h blir din bästa tid på kjula :wink:
Kommer nog och kollar i alla fall. Hade helst varit med och kört själv, men det vart hål i toppen uppe i Orsa :cry:
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

He he, kan stämma.

Kom ner med den så lagar vi den åt dig så kan du vara med. Du vet vilket nummer min tele har....
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Hells racing
Posts: 192
Joined: 19 Dec 2007, 19:45
Location: Ludvika

Post by Hells racing »

Toppen är tyvärr kabbslut :cry: Förbränningrummet ser ut som en krater, en ventil med säte skrot. Sen så är det flera hål ut till vattenkanalen, ser ut som om man skulle gått lös med plasma skärare :?
Så kompen gick ut i kylsystemet och tog med sig kylet åxå :evil: Skickar bilder till dej i morgon så ska du få se eländet.
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Fick bekräftat att jag har plats på Kjula idag. Ni som visat intresse för kraftkällan kan ju komma dit och titta och lyssna :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

Bäckis wrote:Det blir inte i närheten av denna effekt på 98 oktan, men visst skulle det gå.


Vad skulle den gje på BF98?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

kristov wrote:
Bäckis wrote:Det blir inte i närheten av denna effekt på 98 oktan, men visst skulle det gå.


Vad skulle den gje på BF98?


450 whp skulle nog vara säkert.
Grefven

Post by Grefven »

jag har ställt frågan 5 gånger tidigare men har inte blivit klokare. :oops:


MEN varför åker folk 600whp i en volvo 16v på 2,3 liter på 98oktan och en "Fin s14" eller för den delen även andra fina bmw motorer. varför går det inte att åka 98 och lite mos på dem?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Skiljer mycket på olika motorer hur spikkänsliga de är. Skulle man köra lågt komp i en S14 skulle man också kunna plocka mer effekt.
Grefven

Post by Grefven »

vad är det som gör dem spikkänsligare? om de nu åker samma kompförhållanden. något man kan bygga bort?

jag vill inte låta otrevlig och kritisk för det du säger är uppenbarligen en sanning då ni har fina grejor för att höra spikningar. jag vill bara lära mig för jag har en del kompisar som alltid tar det som exempel och säger att bmw motorerna är skrot om de spikar så lätt. och det måste jag kunna försvara, eller iaf ge ett bra svar på :lol:
Locked