BMW 325im e30 Svensksåld TRÅDEN KAN TAS BORT!

Sälj dina trimdelar

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

gurkan

BMW 325im e30 Svensksåld TRÅDEN KAN TAS BORT!

Post by gurkan »

Hej,

Tänkte se om det finns något intresse för min bil!
Det är en BMW 325i M-tech 2 från fabrik och svensksåld med servicebok och massa kvitton.

Bilen går bra i motorn och låda. Väldigt fin i lacken. Nyligen renoverad i motor och mkt annat. Kvitton finns.

Mer info: http://www.blocket.se/hassleholm/BMW_32 ... a=23_4&w=3

Fler bilder: http://www.garaget.org/?car=109399

Självklart finns det lite skavanker:

Trots motorrenovering så trycker den ut lite olja mellan topp och block. Vet ej varför?

Det "klonkar" i växellådan när kopplingen är uppe, kan dock ej vara uttrampningslagret då det är nytt!

Rost finns på bakluckan och vid nrplåts belysningen där bak, ett par ställen är lagade, samt lite stenskott, repor på ena sidokjolen och dörruppslag som man får på köpet :P

I övrigt ett mkt fint exemplar.

Priset är satt till 65 000:- vet att de är högt men det går att diskutera.
Last edited by gurkan on 06 Sep 2009, 10:41, edited 1 time in total.
Jonte_smte

Post by Jonte_smte »

räcker det inte med 1 tråd redan?
Jonathan Pettersson ,Lindesberg
325-91 Turbo
073-5426325
gurkan

Post by gurkan »

jag hitta inte den andra tråden
trodde inte att den hade kommit in...
Roobin

Post by Roobin »

klonkande ljudet är förmodligen ingående axel i lådan som glappar lite.. eller rätt mycket beroende på :lol:

rätt vanligt på dom lådorna.. så vet du om nån skulle fråga va de kan tänkas vara :)
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
gurkan

Post by gurkan »

Roobin wrote:klonkande ljudet är förmodligen ingående axel i lådan som glappar lite.. eller rätt mycket beroende på :lol:

rätt vanligt på dom lådorna.. så vet du om nån skulle fråga va de kan tänkas vara :)

Man tackar! Den växlar fint annars, inget glapp eller nått :)
gurkan

Post by gurkan »

mattisE30tk wrote:du kan få byta mot min cab.. Finns i säljes

Den va grann! men jag tackar ändå nej =)
gurkan

Post by gurkan »

Är det ingen som är sugen på en fräsch 325 im att ha till nästa år? :wink:
Grefven

Post by Grefven »

rost, lacksläpp på fronten. piratbakljus. målade njurar, kass toppackning, skramlande låda och 20000mil.

så brukar många se ut. det är inget konstigt med det.

Men jag tror att det tänkta priset gör att intresset är lite svalt. prova att sänka det så ska det nog gå bra.
gurkan

Post by gurkan »

bullen! wrote:rost, lacksläpp på fronten. piratbakljus. målade njurar, kass toppackning, skramlande låda och 20000mil.

Men jag tror att det tänkta priset gör att intresset är lite svalt. prova att sänka det så ska det nog gå bra.

Ursäkta om jag invänder lite här nu, men du kan ju inte totalsåga min bil utan att ha sett den? Visst att det finns skavanker, den är ju 20 år gammal.
När det gäller bakljusen så finns dom i orginal, njurarna är inte målade och finns även dom i orginal, blinkers och emblem finns med i orginal och följer med bilen.

OM toppackningen är kass kan inte jag svara på, den är i stort sett helt ny, gått ca 200 mil lugn körning efter renovering. Inget vatten i oljan el tvärtom och den blir inte varm heller.

När det gäller priset har jag valt att sätta det högt för att slippa skambud och oseriösa köpare. Men har även skrivit att det går att diskutera.
Clarken

Post by Clarken »

gurkan wrote:
bullen! wrote:rost, lacksläpp på fronten. piratbakljus. målade njurar, kass toppackning, skramlande låda och 20000mil.

Ursäkta om jag invänder lite här nu, men du kan ju inte totalsåga min bil utan att ha sett den? Visst att det finns skavanker, den är ju 20 år gammal.
När det gäller bakljusen så finns dom i orginal, njurarna är inte målade och finns även dom i orginal, blinkers och emblem finns med i orginal och följer med bilen.

OM toppackningen är kass kan inte jag svara på, den är i stort sett helt ny, gått ca 200 mil lugn körning efter renovering. Inget vatten i oljan el tvärtom och den blir inte varm heller.

När det gäller priset har jag valt att sätta det högt för att slippa skambud och oseriösa köpare. Men har även skrivit att det går att diskutera.

Hur långt är du redo att diskutera priset? Har en VW Polo Variant 1.6 99e ståendes ;)
// Richard Clark - BMW M3 e30
5100.se - Motorsport för alla!
gurkan

Post by gurkan »

En polo är inte direkt något jag är intresserad av :roll:

När det gäller priset så kan jag tänka mig att gå ner några tusenlappar, men gärna efter titt och provkörning :)
Grefven

Post by Grefven »

jag sågade inte din bil. tyckte jag var väldigt försiktig i tonen.

ville bara ge ett tips så den blev såld. nej, jag har inte sett den live, men allt jag skrev i mitt inlägg är taget från din text ovan.

om du vill så får du gärna skriva vad du fick här i tråden sen.
Krillian

Post by Krillian »

Inte för att vara på någon sida så tror jag bullen menade med kass toppackning att den läckte olja mellan block/topp.

Lycka till (Y)
Grefven

Post by Grefven »

Krillian wrote:Inte för att vara på någon sida så tror jag bullen menade med kass toppackning att den läckte olja mellan block/topp.

Lycka till (Y)

ja, oljeläck mellan topp och botten innebär ju att toppackningen inte gör sitt jobb...

men nu behöver vi nog inte gå mer OT i säljestråden.
Flaxis

Post by Flaxis »

25k bjudet..
förvirrad!!!
blueserik

Post by blueserik »

alltså jag måste bara fråga.
vad e det som får en människa att tro att någon ska gå ner 40 000kr när priset är 65 000kr.
hade bilen kostat 200 000 så kanske. Men va fan. Ärligt talat?
Locked