Svetsa oljeretur i Block.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

BmW[RsR]
Posts: 244
Joined: 22 Nov 2005, 14:07

Post by BmW[RsR] »

Nu har jag hittat en koppling som jag tänkte gänga på insidan.
Men hur mkt lutar ett m20 block i motorn????

För lutar det så går det inte att gör så.!?

/mvh jonas
Team MolotovRacing
[Prezident]
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Lutar 20 grader.

Jag tycker inte att det blir så jättebra med en gängad koppling om man inte fräser hålet med vinkel, därför svetsar jag alltid i M20. Går kanon med MIG.
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

men hur funkar det egentligen med att sätta returen i tråget då?

tänkte sätta min rättgöht i tråget nånstans.

har sett att det är en del folk som gör det här.

för motorn ska inte ur bilen, men tråget är ju inget större jobb att ta ur.
BmW[RsR]
Posts: 244
Joined: 22 Nov 2005, 14:07

Post by BmW[RsR] »

Zwofurti wrote:men hur funkar det egentligen med att sätta returen i tråget då?

tänkte sätta min rättgöht i tråget nånstans.

har sett att det är en del folk som gör det här.

för motorn ska inte ur bilen, men tråget är ju inget större jobb att ta ur.


Jag gör det endast för att min bil är sänkt 80mm fram och 60mm bak.
Detta gör att jag får byta oljetråg varje månad typ :roll:
Och då bli det här mer ekonimiskt.
/mvh jonas
Team MolotovRacing
[Prezident]
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

ja men funkar det bra i tråget? sätter man högre upp är det ju ovanför oljenivån.

vad för diameter bör man ha på returen?
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Bäckis wrote:Lutar 20 grader.

Jag tycker inte att det blir så jättebra med en gängad koppling om man inte fräser hålet med vinkel, därför svetsar jag alltid i M20. Går kanon med MIG.


Kan bara hålla med! Och om du nu svetsar i blocket, borra då in dig på oljekanalen ovanför tryckkontakten och svetsa dit en anslutning för tryck till turbon så slipper du t-kors :wink:
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
BmW[RsR]
Posts: 244
Joined: 22 Nov 2005, 14:07

Post by BmW[RsR] »

Har ju redan borrat precis ovanför där man fäster oljetråget om ni förstår.

Aja jag testar och svetsa skiten inte värre än att man får innhandla ett nytt om det spricker.

/mvh jonas
Team MolotovRacing
[Prezident]
BmW[RsR]
Posts: 244
Joined: 22 Nov 2005, 14:07

Post by BmW[RsR] »

Har svetsat det nu det gick bra.

Hoppas jag :roll: såg bra ut iaf :oops:

By the way såg dig på Flygrakan skurt bilen såg ut och gå bra 8)
Team MolotovRacing
[Prezident]
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

BmW[RsR] wrote:Har svetsat det nu det gick bra.

Hoppas jag :roll: såg bra ut iaf :oops:

By the way såg dig på Flygrakan skurt bilen såg ut och gå bra 8)


Jo då den går nog så det räcker för ett tag men jag behöver en längre bana, spinner ju så mycke om jag ska ha kvar laddet så man blir ju nästan ifrånåkt :evil:
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
Post Reply