M50B25, vilken passar mig bäst?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Muxxor
Posts: 389
Joined: 20 Nov 2005, 15:14
Location: Uppsala

M50B25, vilken passar mig bäst?

Post by Muxxor »

Jag har en 325a nu utan vanos. Jag ska turbokonvertera den nu är det tänkt. Men man läser ju lite olika om vad som är bättre och sämre angående Vanosmodellen.

Vill ha minst 400hk i första steget som jag ska köra en säsong, sen uppgradera till cirka 600 om jag fortfarande tycker det är kul då.

Hur kommer jag billigast undan, men samtidigt har en bra grund för uppgradering. Ska man byta till vanosmotorn eller köra med den jag har och vad ska man satsa på för saker? Planen var först att byta till vanosmotor och sen köra ett PPF-kit men det kanske inte är bäst när man ska uppgradera senare?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nu spelar det ingen roll eftersom vi får det nya piggybacket.
Du kan ha utan eller med vanos, vi kan programmera ändå.
Muxxor
Posts: 389
Joined: 20 Nov 2005, 15:14
Location: Uppsala

Post by Muxxor »

Håller båda för 400hk orginal då, förutom packning och bult då? vad mer behöver jag byta?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Japp dom håller.
Renovera och byt ARP och MLS.
User avatar
Brox
Posts: 967
Joined: 04 Dec 2005, 23:47
Location: Halmstad

Post by Brox »

ursäkta ifall jag lånar tråden lite...

Men är själv på att få tag i en m50b25 motor och undrade just vilken motorn man skulle välja.. jag kommer nog försöka hitta en vanos motor men jag undrar nu bara vad som ingår i "renoveringen" och vad har ni för tips av turbo val samt andra grejer som behövs för o konvertera?
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Post Reply