bur/bursats för e30 touring godkänd för drifting
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
bur/bursats för e30 touring godkänd för drifting
någon som har som ligger eller evt vart jag kan handla för vettig peng?
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Vi kommer snart erbjuda CNC bockade och notchade byggsatser som är 100% perfekt passform och bara att lägga ihop och svetsa.
Om det inte är brådis kan det vara ett bra alternativ.
Om det inte är brådis kan det vara ett bra alternativ.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
FAN VA STORT NI SKRIVER!!!!!
Den typen av körningar du skall ägna dig åt använder sig mest troligt av av ett reglemente.
I detta reglementet står det klart och tydligt vad du får/inte får/skall göra med ditt fordon och dig själv för att få lov att delta i körningarna.
Det här med skruvbur och sånt trams brukar oftast passa väldigt bra som subbas-hållare på Elmia (om den är högglanspolerad)en gång om året, något annat duger den inte till.
En riktig bur är byggd enligt reglemente och är svetsad i karossen.
Även om det är en hel del jobb bakom installationen av en riktig bur så måste man ha i tankarna att när allt är klart så kan du braka rakt ut i skiten utan att du dör eller kanske ens skadar dig.
En riktigt installerad bur kräver besiktning av behörig besiktningsman.
Do it!
Den typen av körningar du skall ägna dig åt använder sig mest troligt av av ett reglemente.
I detta reglementet står det klart och tydligt vad du får/inte får/skall göra med ditt fordon och dig själv för att få lov att delta i körningarna.
Det här med skruvbur och sånt trams brukar oftast passa väldigt bra som subbas-hållare på Elmia (om den är högglanspolerad)en gång om året, något annat duger den inte till.
En riktig bur är byggd enligt reglemente och är svetsad i karossen.
Även om det är en hel del jobb bakom installationen av en riktig bur så måste man ha i tankarna att när allt är klart så kan du braka rakt ut i skiten utan att du dör eller kanske ens skadar dig.
En riktigt installerad bur kräver besiktning av behörig besiktningsman.
Do it!
Grr!
0706-419608
0706-419608
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Wiechers får du med FIA intyg mot tillägg så at kalla dem dåliga är bara fjantigt. Karossen blir styv och fin samt man klarar livet och får åka 10.00 på strippen utan tjafs i tävlingsbesiktning.
De nya kommer gå att få i valfritt material beroende på vad man ska ha den till men det blir först till vintern då det inte finns tid att rodda med det för stunden.
De nya kommer gå att få i valfritt material beroende på vad man ska ha den till men det blir först till vintern då det inte finns tid att rodda med det för stunden.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Nemesis_turbo wrote:det undrar jag med, för driftingen får jag inte ha en som går framför panelen utan den ska gå genom panelen
Går det att läsa reglementet någonstanns ?
En banracingbur ska stå på plattor som är svetsade i karossen.
Buren skruvas i plattorna. Sedan får man svetsa fast buren i plattorna om man vill.
Att Drifting skulle ha hårdare regler av banracing låter inte troligt.
Det går ju inte ens fort..
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
ButterflyRacing wrote:Nemesis_turbo wrote:det undrar jag med, för driftingen får jag inte ha en som går framför panelen utan den ska gå genom panelen
Går det att läsa reglementet någonstanns ?
En banracingbur ska stå på plattor som är svetsade i karossen.
Buren skruvas i plattorna. Sedan får man svetsa fast buren i plattorna om man vill.
Att Drifting skulle ha hårdare regler av banracing låter inte troligt.
Det går ju inte ens fort..
SAMMA REGLGER I DRIFTING MEN HELA BUREN SKA VAR SVETSAD FÅR INTE VAR BULTAD NÅGONSTANS
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
ButterflyRacing wrote:Nemesis_turbo wrote:ja plattorna ska vara bultad mot golvet och buren ska vara svetsad mot plattorna.
En platta ska vara svetsad i golvet....sedan en platta som är svetsad på buren.....dessa plattor skruvar eller/och svetsas ihop.
ja så ska det vara. =)
men hela buren ska även vara svetsad ej bultad