PPF Turbo touring. 10.73@217,5km/h 640whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ja ja, det kommer. Var ute och åkte och körde den varm igår igen. Funkar fin fint.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Nu är den bromsad.
Kammarna skulle behöva ställas om och pumparna räcker tinte till, men det får vara så här för nu för jag har vare sig tid eller lust och vill bara gasa lite.
605whp/707WNm på 1,9 bar men effekten peakar allt för sent. Skulle gå att ladda bra mkt mer om man vill och en kamjustering skulle ge högre maxeffekt men det duger att leka med och jag vill ha blocket i en del, inte två
Kammarna skulle behöva ställas om och pumparna räcker tinte till, men det får vara så här för nu för jag har vare sig tid eller lust och vill bara gasa lite.
605whp/707WNm på 1,9 bar men effekten peakar allt för sent. Skulle gå att ladda bra mkt mer om man vill och en kamjustering skulle ge högre maxeffekt men det duger att leka med och jag vill ha blocket i en del, inte två
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Ni är alldeles för bortskämda där borta
Hoppas det håller fint nu.
Mvh
Hoppas det håller fint nu.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Inte bortskämda, men jag vet ju vad den kan egentligen.
Orkar bara inte strula. Har just varit ute och provtuktat, och den går BRA.
Ärtan har lyckats som vanligt och den går som en standardbil tills trycket kommer då brakar det lös
Måste ha en M5 3.91 diff NU. Om ni har, skicka PM så köper jag den. Den går 100 på ettan nu. Den är perfekt för någon som ska åka med ZF låda.
Orkar bara inte strula. Har just varit ute och provtuktat, och den går BRA.
Ärtan har lyckats som vanligt och den går som en standardbil tills trycket kommer då brakar det lös
Måste ha en M5 3.91 diff NU. Om ni har, skicka PM så köper jag den. Den går 100 på ettan nu. Den är perfekt för någon som ska åka med ZF låda.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Kul att ni fått den bromsad!
Vad kör du för pumpar som inte räcker till? Hur ser kurvorna ut jämfört med gamla m3 motorn?
Vad kör du för pumpar som inte räcker till? Hur ser kurvorna ut jämfört med gamla m3 motorn?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Grattis!
Ställ undan den nu så den är hel till orsa
Ställ undan den nu så den är hel till orsa
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
Har stått ur den rejält nu på kvällen och den fungerar kanon.
Kurvan jämfört med gamla skulle säkert se bra ut med en kaminställning men jag orkar inte. Den går gött som fan så här och blocket kanske inte spricker.
Ärtan har snålat med tändningen för att slipa en fläskig vridpeak så den ser mkt jämnare ut än gamla maskinen, och sen är den här bara 2,3 och det var en satans skillnad när jag gick upp i volym på den gamla.
Ska jämföra med första året med M3:an imorgon, och klla hur maskinen står sig jämfört med den
Kurvan jämfört med gamla skulle säkert se bra ut med en kaminställning men jag orkar inte. Den går gött som fan så här och blocket kanske inte spricker.
Ärtan har snålat med tändningen för att slipa en fläskig vridpeak så den ser mkt jämnare ut än gamla maskinen, och sen är den här bara 2,3 och det var en satans skillnad när jag gick upp i volym på den gamla.
Ska jämföra med första året med M3:an imorgon, och klla hur maskinen står sig jämfört med den
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker