Simons Audi S2 Coupé -91 - lackad, breddad + diffuser
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig... Slutade så här efter kvällens första repa :
Höger medbringare till diffen gav helt enkelt upp.. förra gången var det yttre delen av höger drivaxel.
Tycker dessa bör hålla men tydligen inte, trodde det var drivaxlarna som skulle går först!?
BTW, grattis till TQR:s BMW turbo som fick det lite lättare än väntat..
Höger medbringare till diffen gav helt enkelt upp.. förra gången var det yttre delen av höger drivaxel.
Tycker dessa bör hålla men tydligen inte, trodde det var drivaxlarna som skulle går först!?
BTW, grattis till TQR:s BMW turbo som fick det lite lättare än väntat..
Alltid lika härligt när det går sönder Själv rasade jag lådan på min i natt på race. Vet du nån som kan ha en vanlig 5vxl quattro låda liggandes? Är på väg uppåt sthlm nu så ring mig eller dra iväg ett sms till 0733612044 så får jag plocka med mig hem =)
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Bilen ihop igen efter fredagens bravader! Hoppas de håller längre den här gången annars blir de fan till att bygga om bakvagnen med manligare axlar.
Från i fredags:
En annan tråkig grej jag märkte ikväll är att insugspackningen har börjat läcka igen.. från samma ställe som läckte förut.
Får åka förbi gammla jobbet (Möllers Verktygsmakeri) och plana av det så de blir schysst!
/Simon
Från i fredags:
En annan tråkig grej jag märkte ikväll är att insugspackningen har börjat läcka igen.. från samma ställe som läckte förut.
Får åka förbi gammla jobbet (Möllers Verktygsmakeri) och plana av det så de blir schysst!
/Simon
Monterade nya fälgar i förrgår och va tvungen att spacera ut dom 5 mm för att de inte skulle ta i framoken.. Bara de att nu tar dom i skärmkanterna istället.
Så min fråga är om det finns någon som har en skärmvals i sthlmområdet som kanske vill hjälpa mig med det mot en liten ersättning, kanske en platta bärs??
Rial Daytona 18" x 9,5"
Så min fråga är om det finns någon som har en skärmvals i sthlmområdet som kanske vill hjälpa mig med det mot en liten ersättning, kanske en platta bärs??
Rial Daytona 18" x 9,5"
E30Anders wrote:Dom fälgarna satt som en fläskläpp, blev riktigt bra!!!
Ser ut som du får rulla skärmarna ganska ordentligt
Mvh/ Anders
Jo de tycker jag med! blev fläskigt nöjd med resultatet! Ska sko om dom med toyo r888 däck bara.. 255/35 18 Wan-Li däck sitter på nu.. Är äckligt hala!! Hoppas det går på 235/40 18 i R-däck.. Är sugen på att bredda bilen mjukt och snygggt men har ingen kunskap i ämnet dock....
- M635 forever
Redo för Valhalla som närmar sig nu då Simon?
Möjligen dyker (brorsan)Robban upp med sin S2:a.....om han nu får spakstället och soppasystemet klart till dess.
Kan ju vara kul om ni får mötas med era bägge svarta S2:or....tror Robban är sugen på att se hur han står sig mot dig bla!
Möjligen dyker (brorsan)Robban upp med sin S2:a.....om han nu får spakstället och soppasystemet klart till dess.
Kan ju vara kul om ni får mötas med era bägge svarta S2:or....tror Robban är sugen på att se hur han står sig mot dig bla!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
MVH Patrik Jansson
M635 forever wrote:Redo för Valhalla som närmar sig nu då Simon?
Blir inge åka ikväll. Ligger med min 6 timmar gamla son i famnen på karolinska.. Får bli en annan gång.
Last edited by simon on 15 Aug 2009, 20:10, edited 1 time in total.
Stort grattis! Dags för grabben att provsitta racebilen imorrn?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- M635 forever
Får grattulera till tillökningen!
Kanske även beklaga...då pengar och tid till leksakerna tyvärr brukar bli mindre fram tills barnen blir i 5-7års åldern!
Kanske även beklaga...då pengar och tid till leksakerna tyvärr brukar bli mindre fram tills barnen blir i 5-7års åldern!
Dont like my Driving,mail me at:
MVH Patrik Jansson
MVH Patrik Jansson
Re: grgrg
k3ZZk wrote:grattis!
Tackar!
M3JONAS wrote:Stort grattis! Dags för grabben att provsitta racebilen imorrn?
Hehe! Tack! Tror de får vänta lite då jag endast har snap-on till barnstolen i A4:an..
M635 forever wrote:Får grattulera till tillökningen!
Tackar! Så som de känns i dagsläget så är det här värt så mycket mer än att stå i ett kallt garage å mecka å svära mm.
Ruskigt häftig känsla!
Grattis! ännu en underbar anledning att slippa kalla garaget
Feting snygga fälgar också!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimplaren wrote:Grattis! ännu en underbar anledning att slippa kalla garaget
Tackar! Exakt, skönt att bilen fungerar iaf och att den inte blev stående halvklar. Nu kan man ju bara ut och vrida om nyckeln och köra nått race om man nu skulle vilja och/eller ha tid.
Finns dock alltid småjusteringar som man kan tänkas göra när tiden tillåter. dvs, elservo, stålomspunna slangar, lacka oken röda, valsa skärmkanter osv osv..
Här kommer en liten uppdatering i höstmörkret!
Var och bänkade bilen idag på JRM i södertälje och fick äntligen mina siffror..
Hade läckage på insuget mellan insugsflänsen och toppen som resulterade i att jag inte fick upp laddet i mer än 2.6 bar.. vanligtvis laddar jag 3 bar men nu måste läckaget fixas..
Men siffror blev det iaf och det blev bättre än vad jag trott och de är ju alltid kul...
Här kommer några bilder i väntan på bromspappret som lär skickas via mail under morgondagen.
Lite ombyggt och med nya kylaren från Turbobanditen.se:
På Plats på bänken:
Och resultatet:
Sen fick sonen sitta på Peter Bollnerts S1:a:
Som sagt, återkommer imorgon så får ni se den fina kurvan i orginalformat.
Mvh Simon
Var och bänkade bilen idag på JRM i södertälje och fick äntligen mina siffror..
Hade läckage på insuget mellan insugsflänsen och toppen som resulterade i att jag inte fick upp laddet i mer än 2.6 bar.. vanligtvis laddar jag 3 bar men nu måste läckaget fixas..
Men siffror blev det iaf och det blev bättre än vad jag trott och de är ju alltid kul...
Här kommer några bilder i väntan på bromspappret som lär skickas via mail under morgondagen.
Lite ombyggt och med nya kylaren från Turbobanditen.se:
På Plats på bänken:
Och resultatet:
Sen fick sonen sitta på Peter Bollnerts S1:a:
Som sagt, återkommer imorgon så får ni se den fina kurvan i orginalformat.
Mvh Simon