Hjälp ang ras?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hjälp ang ras?
Motorn rasade för 2h sen och skulle gärna vilja ha lite hjälp vad som kan ha hänt...
Den va tyst i motorn när jag körde in bilen i garaget, sen plockade jag av grenrör för det skulle planas. Satte ihop skiten, passade även på att byta olja och filter. Startade å det var ett sånt jävla skrammel/knack ur motorn....
Någon som har några teorier om vad som kan ha hänt? Varför?
Ska försöka riva i morgon och kolla vad som har hänt, men vore kul att få reda på hur det kunde hända, bara så där?
Den va tyst i motorn när jag körde in bilen i garaget, sen plockade jag av grenrör för det skulle planas. Satte ihop skiten, passade även på att byta olja och filter. Startade å det var ett sånt jävla skrammel/knack ur motorn....
Någon som har några teorier om vad som kan ha hänt? Varför?
Ska försöka riva i morgon och kolla vad som har hänt, men vore kul att få reda på hur det kunde hända, bara så där?
någonting som smygit sig in i kylindrarna medans grenröret var borta?
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
ET 10.44@217km/h
JaJsEn wrote:är det lagerknack?
kan ju va pumpen som sagt uppsig.
mvh Erik
Verkar som lagerknack, tycker jag, men va så knepigt när det försvann på varv... Men kan ju va ett tidigt skede kanske? Får riva å kolla...
Blir så himla trött skulle mappas i morgon....
Last edited by erikkihl on 08 Jun 2006, 22:40, edited 1 time in total.
mm, trist me ras
min turbo har gått felfritt i ca 800mil, men idag då vi skulle fixa lite diverse småsaker så märkte vi att den hade börjat blanda olja åde. så nu behöver ja en ny topp. hade tänkt köra EDPS Piteå på lördag, men de lär ju barka
MVH Micke
min turbo har gått felfritt i ca 800mil, men idag då vi skulle fixa lite diverse småsaker så märkte vi att den hade börjat blanda olja åde. så nu behöver ja en ny topp. hade tänkt köra EDPS Piteå på lördag, men de lär ju barka
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
ET 10.44@217km/h
-
- kallevedlund
- Nisse Järnet
- kallevedlund
Nisse Järnet wrote:Det brukar väl rassla mer? Min rasslar, men tystnar när man kopplarskurt wrote:Annars kan det ju vara ingående lager i lådan... brukar låta på tomgång men sluta när man varvar...
Det låter som urtrampningslagret..... Men nu ligger motorn framför bilen, så i morgon så rivs motorn ner i molekyker...
Kanske dags med en projekt tråd snart, har inte haft tid då allting har krånglat dom sista 2 månaderna..