plenum?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
k3ZZk
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2006, 13:19
Location: västerås

plenum?

Post by k3ZZk »

hej jag har lite frågor ang plenum...
va är den bra till?
finns det några generella mått på en sån?

jag börjar om: jag har en 320 -88 som jag ska konvertera till turbo men har ganska många hål som måste fyllas först.
har läst i flera timmar om just turbo konvertering på m20 motorerna men tycker inte att jag får nån direkt klarhet i vad som måste göras samt va som är bra att göra!...
det jag har tänkt göra är:

turbo från en volvo v70 2,4T kommer inte ihåg betäckningen på den

IC från 9000?

T-kors till oljan? är det oljan till turbon? isf lär jag ha en som går från
turbon och in i tråget igen?!...eller är jag ute och cyklar då?

adpter grenrör?...eller ska man bygga ett eget?...

LMM från en 732 vet ej årsmodell på den har sett att man använder LMM från 535 mellan 88-91 spelar det nån roll eller?

samt spridare från en 535...

BTR från sierra har sett här på forumen att dom har en ställbar?

skulle bli otroligt tacksam för svar!....mvh stefan!
brun
Posts: 134
Joined: 20 Nov 2005, 17:28
Location: fiskvik/Bergsjö

Post by brun »

orginal plenum/insug kör folk 600-700hk med, så du behöver inte oroa dig 8)
k3ZZk
Posts: 156
Joined: 08 Jun 2006, 13:19
Location: västerås

Post by k3ZZk »

fan va fint men resten då skulle det kunna funka som ett "snikbygge"?
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

men däremot så får man ett bättre register med ett nytt plenum, men funkar ju skitbra ändå!
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

ett ordentligt byggt plenum, som man gärna räknat lite på oxo ska man kanske tillägga...

original e inte helt sunkig :wink:
Post Reply