Bränsletrycksregulator

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Bränsletrycksregulator

Post by Zwofurti »

Vad kör ni förprogressiv btr här inne?

Tänkte mestpå vilken som är lättast att montera!

passar en sån här på en m20 fuelrail?
Image

Bränsletrycksregulator 394, progresiv 1:1.2, o-ringsanslutning - 8mm slanganslutning, ersätter orginal på t.e.x. Volvo 940, justerbar.

Eller ska man satsa på en sån här?

Image
Bränsletrycksregulator 384, progresiv 1:1.2, 8mm slanganslutning, två ingångar 1/8'' invändig, justerbar


Eller ska man rentav satsa på en 1:1,4?? tänkte när jag kör en ett snikbygge i år.

Ös på med kommentarer, har inte bilen här just nu.
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Vad tror ni?
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Jag har den nedre...

Monterat fast den under insuget sedan dragit slangar, fungerar klockrent.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Spinx
Posts: 138
Joined: 21 May 2006, 13:00
Location: Örnsköldsvik

Post by Spinx »

Enklast är att koppla den nya i serie med den gamla regulatorn, då behöver du inte montera den på fuelrailen utan kan sätta den där den får plats.

Den nedre ska du då välja.
Kör Audi S3 för tillfället, bra vinterbil i alla fall :)
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

okidoki,som jag trodde..
Propan
Posts: 91
Joined: 20 Nov 2005, 17:52

Post by Propan »

Eller den øverste som passer bolt on...
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

är du säker på det?
Propan
Posts: 91
Joined: 20 Nov 2005, 17:52

Post by Propan »

I værste fall må du ha lengre bolter til å skru med.
Så ganske sikker.
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Spinx wrote:Enklast är att koppla den nya i serie med den gamla regulatorn, då behöver du inte montera den på fuelrailen utan kan sätta den där den får plats.

Den nedre ska du då välja.



Ska man ha vaakum till både den nya å den gamla när man kopplar dom i serie??
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

jag har vacuum till båda iaf. det verkar då funka kanon.

den vanliga (då vacuum är inkopplat) släpper igenom bensinen då den har ett tryck på 3bar, soppan kommer till den ställbara som bromsar upp det till önskat tryck. sen släpper de vidare till tanken.

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

tack. ska köra det på polarens m50!
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

det borde ju inte spela nån roll om det är en 2,5 bars btr original eller?
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

men då kan man väl alldrig få högre tryck än orginal släpper igenom?
User avatar
E21_Rille
Posts: 309
Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna

Post by E21_Rille »

Overcharged wrote:men då kan man väl alldrig få högre tryck än orginal släpper igenom?


jo högre tryck får du men inte lägre...
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

ska man satsa på en 1:1,4 eller 1:1,2?

har tänkt ladda ungefär 0.5 på standard motor i år.

då vid 0.5 kommer jag ha 4 bars bränsletryck, om jag har 3 bar från grunden.
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

det kommer att bli ungefär 220cc/min vid 4 bars bränsletryck med 535 spridarna jag har.

vad tror ni, kommer man upp i 200 hk med 0,5 bars tryck i en standard 320 motor?
MrXSweden
Posts: 55
Joined: 14 Jun 2006, 06:38

Post by MrXSweden »

Jag tror att du hamnar på c:a 190 Hk med 0,5 i ladd på en M20B20 motor..

MVH//Tommy
Post Reply