Kerish - M3e30 turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
Dinan2.5
Posts: 46
Joined: 09 Dec 2005, 08:36
Location: Eugene USA

Post by Dinan2.5 »

kerish wrote:Härligt att ha pärlan hemma igen. hade en trevlig tur från PPF, bilen går som ett skott (enligt mig då) fick iaf kört ifrån en M5 E39.

Och hemma i stan idag fick man kört mot en M3 GT och en M3 E46... 8)

Jävligt kul... :D

Synd bara att lådan börjar läcka olja... :(


Ska du kolla effecten Kerish? Skulle bli kul att se...
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

Dinan2.5 wrote:
kerish wrote:Härligt att ha pärlan hemma igen. hade en trevlig tur från PPF, bilen går som ett skott (enligt mig då) fick iaf kört ifrån en M5 E39.

Och hemma i stan idag fick man kört mot en M3 GT och en M3 E46... 8)

Jävligt kul... :D

Synd bara att lådan börjar läcka olja... :(


Ska du kolla effecten Kerish? Skulle bli kul att se...


Det vill jag ju göra, men vet bara inte när det blir.. :)
Dinan2.5
Posts: 46
Joined: 09 Dec 2005, 08:36
Location: Eugene USA

Post by Dinan2.5 »

Slit inte ut motorn bara innan du gör det! :wink:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Vi tar det i samband med PPF dynoday@ VM Performance, någon gång i sommar.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

PPF dynoday? Lät kanske hur roligt som helst.

När, och till vilken kostnad, hur långt har jag ned dit? Och är det mycket poliser efter vägen i söder? :)
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

peppe wrote:PPF dynoday? Lät kanske hur roligt som helst.

När, och till vilken kostnad, hur långt har jag ned dit? Och är det mycket poliser efter vägen i söder? :)


Någon gång i sommar, troligtvis under vår semester. Kommer kosta typ 500-1000kr/skalle skulle jag tro för mätning.
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

Körde du på Rudskogen i dag?
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Bäckis wrote:Vi tar det i samband med PPF dynoday@ VM Performance, någon gång i sommar.


Vart är det?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
Butchermardin
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 14:01
Location: Båstad
Contact:

Post by Butchermardin »

Amplify wrote:
Bäckis wrote:Vi tar det i samband med PPF dynoday@ VM Performance, någon gång i sommar.


Vart är det?


VM Performance ligger i västerås!
Mvh Martin Söderlind
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

kristov wrote:Körde du på Rudskogen i dag?


Körde inte, men var uppe och kollade. :)

Vill inte fresta på lådan för mycket innan jag fått bytat...
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

kerish wrote:
kristov wrote:Körde du på Rudskogen i dag?


Körde inte, men var uppe och kollade. :)

Vill inte fresta på lådan för mycket innan jag fått bytat...


Hoppas du ska köra nån gång senare då! ;)
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

kristov wrote:
kerish wrote:
kristov wrote:Körde du på Rudskogen i dag?


Körde inte, men var uppe och kollade. :)

Vill inte fresta på lådan för mycket innan jag fått bytat...


Hoppas du ska köra nån gång senare då! ;)


Det blir det nog alldeles säkert... :wink:
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

Just nu står bilen still och väntar på en M5-låda.

Får den förhoppningsvis till veckan... :D
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

M5 låda.. :roll:
Då får du nog be Ärtan och Bäckis att göra ytterligare en mapp med högre laddtryck. :wink:

När jag bytte från S14 lådan till M5 3,6 låda kändes det som jag tappade typ 100Hk pga utväxlingen.. :(
Innan spann den alltid på 3:an men efteråt så tvär vägrade den!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Bonje wrote:M5 låda.. :roll:
Då får du nog be Ärtan och Bäckis att göra ytterligare en mapp med högre laddtryck. :wink:

När jag bytte från S14 lådan till M5 3,6 låda kändes det som jag tappade typ 100Hk pga utväxlingen.. :(
Innan spann den alltid på 3:an men efteråt så tvär vägrade den!


Eller byta diffen..
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

Bonje wrote:M5 låda.. :roll:
Då får du nog be Ärtan och Bäckis att göra ytterligare en mapp med högre laddtryck. :wink:

När jag bytte från S14 lådan till M5 3,6 låda kändes det som jag tappade typ 100Hk pga utväxlingen.. :(
Innan spann den alltid på 3:an men efteråt så tvär vägrade den!


Ok... :?

Är det stor skillnad på M5-lådan och 535-lådan i utväxling?
Lådan jag fått tag på ska ha gått 6400 mil, är den så fräsch som den då ska vara vill man ju ha den... :)
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Du kan gott ha tung utväxling. Finns ju även mer effekt att hämta ur maskinen om den känns trött.

Spinna på trean är något att impa på fjortisar med, medans vi gubbar föredrar fäste 8)
Locked